Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1995 ggr
Karmatarerskanise
0

Vilket foder ger ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet att det säkert finns en lika dan tråd, men jag hittar inte den.

Jag ger Hills Puppy Large Breed till min valp.

Vad får era hundar?

AnneN
0

Velvet får Icas stora bitar, men som valp fick hon royal canin large breed junior

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

lena1
0

Färskfoder Bravos…

Prizma_o_Kristall
0

Frankie får Pedigree, Ekanuba, Doggy och Purina Beneful… Det är lite olika från vecka till vecka.

Sandra76
0

Vet inte vad tillverkaren heter, det är genomskinliga plastsäckar med en liten lapp med innehållsförteckning på.

Köper stora säckar hos uppfödaren som även har trimutbildning

Active är det iallafall, fungerar jättebra….

På somrarna kör vi färskfoder oxå

Alex
0

Royal Canin adult.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Malin-A
0

Doggy grön…

Faxlin
0

Doggy orginal

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

floppy
0

Tommy (Chinese Crested) får Royal Canin Sensible…

Till labben jag hade tidigare gav jag Axess Kennel…

Kristina-
0

Alg-guttens, med isländska alger i . Tidigare fick dom Pedigreepal .

Bellona
0

det varierar lite. oftast har hon fått Doggy, den gröna med små bitar då hon föredragit mindre bitar. Men Friskis har hon nu då det var extrapris på det. Vad hon får är antingen Friskis, Pedigree eller Doggy

Hera: hjälp vad söt din lilla bebis är :)

Wikstr_m
0

High-Energy Proffesional Formula

Karmatarerskanise
0

Bellona: Tack :)

Nu när jag var ute var bebisen väääldigt lös i magen. Bytade kanske foder försnabbt. Hur länge ska man blanda fodret med det gammla innan man kan byta?

Lotta
0

Man brukar få hålla på kanske nån vecka och öka på tills man är över helt på det nya…

Min äter roal canin för små hundar =)

yazper
0

Yasper äter Robur Genuine Lamb & Rice,
funkar kanon på hans super känsliga mage Glad

lena1
0

en undran till er som ger torrfoder i samband med denna fråga, om man ska byta sådant kan det inte vara en risk att blanda två olika sorter då?, för det är ju olika mycket av allt i alla foder hoppas ni förstår hur jag menar, bara en undran, för det kan ju i så fall vara en orsak till dålig mage ;-)

Och tips till dåliga magar från mig blir filmjölk och morotspure ;-).

Emelie123
0

Royal canin adult

En rolig bild på hon är hon äter.. Hihi.

Quila
0

Doggy

Lotta
0

Fruktansvärt jobbigt att stå när man ska äta =)))

Alex
0

#16 Hihi det kallar jag lathund. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Haha Alex va du är fyndig =))

TinaH
0

hihi…där sover man inte efter maten, utan latar sig i maten…hihihi

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Alex
0

#20 Visst är jag? ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Real
0

royal canin ..hum.. den där mittemellan puppy och adult?:P

Pomperipossa
0

Doggy och en väldans massa annat…:)

Zebben
0

Mina äter Purina Pro Plan.

SaraC
0

Royal Canin Dental Hygiene

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

TinaH
0

bravo

Mvh TinaH

smurfan-13
0

4 hundar, 3 olika foder; James Wellbeloved till allergikern, Orijen till den kräsna & ProPac senior till de två som gärna blir lite runda, samt har tveksamma leder.

Alla (utan allergikern då) kan få färskfoder då o då

Zebben
0

#27 Bravo? Du menar mig! Skrattande Att jag ger mina hundar bra mat. Tack Tina för berömmet! SkrattandeOskyldig

Malin-A
0

#29 haha snacka om o ta åt sig Räcka ut tungan hahahaha

Ellinor_ludde
0

Ludde får: en halv dl pedigree complete & och andra halvan annat som t.ex. köttbullebitar,leverpastej,blodpudding m.m.
Eftersom vi vill variera fodret och inte så att han får det så ensidigt. :)
Ludde är inte heller så stor i maten :P (knäppa hund) *FNISS*

lena1
0

hehe jodå zebben ta till dig berömmet du, för även jag använder bravo vad bra va? hahahaha

Malin-A
0

de bra gjort av er.. haha

TinaH
0

Zebben…ibland så begriper jag inte mig på dig…klart att allt är "BRAVO"…..Cool

Mvh TinaH

OzzyochJag
0

Arion (lamm och ris)

AnnNelli
0

Vi har tänkt byta till pedigree active. Men på påsen står det Adult. När är man vuxen? Är det någon fara om Nelli får det fodret? Hon är 1 år och 2 månder. Hon känns inte det minsta vuxen haha!

lena1
0

Haha vilken söt bild,fast jag tror inte det ska vara någon fara att byta till vuxen foder i den åldern, jag har hört folk som har gjort det ännu tidigare än så, pgr av att valpfodret har haft för mycket proteiner bland annat så hunden har växt alldeles för fort i stället…

Var glad över att Nelli är barnslig fortfarande det är min med fast han är 5 år :-))))))))

Malin-A
0

Lusse växte alldeles för fort, så vi gick över till vuxenfoder ist.. o d har funkat bra =)

lena1
0

Ja just det malin, och det värsta är att dom kan växa fel om det går för fort också har jag hört,min uppfödare berättade en skräckis om en som köpte en collie av henne, och då dom kom och skulle visa upp den efter ett år så var benen krokiga, för dom hade inte bytt till vuxen foder i tid….. vad som är bra med ett bra färsk foder är ju att man inte behöver tänka på det ;-),däremot har jag alltid tillsatt alger i maten då dom kommit upp i slyngelåldern, och det har jag sedan fortsatt med hela tiden ut….

Malin-A
0

ne fy.. ok men alger ska va bra för oss me, sånna spiruina? alger eller va d heter =D

lena1
0

ja det har jag också hört malin men aldrig prövat, det här är macro alger från ishavet ;-)

Malin-A
0

ok.. kan människor också äta d eller speciellt för hundar?

samwise
0

När det gäller schäfer ska man inte ge valpfodret alls egentligen.

lena1
0

du det enda jag vet om det är att min uppfödare smakade på det och höll på att krevera blääääää, haha hon är så knäpp ibland :-))),det finns säkert en annan för människor som inte smakar illa, undrar om jag inte har hört att det ska finnas något för människor att strö över filen tex, men jag är inte säker….

[QueenTizzan]
0

Tyson får Doggy och Tigra käkar royal canin babydog giant eller vad de heter.

minja
0

Det bästa fodret (tycker jag) färstkfodret Fodax 105 spänn säcken www.fodax.se

Wikstr_m
0

Jag tror ärligt talat min äldsta hund är anorektiker, han kan strunta i att äta på 5-6 dagar UTAN att spy. Om man väl äter så äter han bara en gång per dag, och han ser ohälsosamt smal ut. Har varit till vet med honom när han fick vaccination och han är frisk som en nötkärna.

Den minsta hunden jag har ligger ner och äter samt dricker vatten. Har hänt att hon legat ner när hon kissar :S

Wikstr_m
0

Minja: Jag blandar High-Energy Proffesional Formula med Fodax :D Gott luktar det inte om det har varit framme för länge, men det brukar ofast duga..

[Jemla]
0

Mina äter Royal Canine.

lena1
0

48, du kanske ska fundera på att byta foder då, för det är ju inte bra att dom inte äter….

minja
0

Min systers tik har anorexia. Men hon ger henne också fodax och hon äter det och mår mycket bra av det.

Min hund får havregrynsgröt och fodax, då han inte klarar av torrfoder för han har känslig mage + att han inte gillar det heller. Det är ju mycket bättre + mycket billigare.

AnnNelli
0

Havregrynsgröt? Det äter jag varje morgon. Då kan jag och Nelli börja skåla i det tillsammans då!

Wikstr_m
0

#51 har bytt och provat alla möjliga foder jag kan komma på. Han äter inte annat än det jag har nu, om han nu får lust att äta. Men ger jag fodax tillsammans med 1 liter vatten och 1 dl torrfoder då äter han det och han mår kanon av det.

AnneN
0

#54 Om hunden mår bra av det så ska du givetvis fortsätta ge det

_**/Mvh Anne

lena1
0

54, jamen då ska du naturligtvis fortsätta med det du har ;-)

Wikstr_m
0

55 & 56 Jo men det är bara förbaskat tråkigt att han är så smal, men dom raserna har han i sig är ju smala till formen. men han är nästan lite för smal.

AnneN
0

Så länge inte revben och kotor sticker ut så är det ingen fara

_**/Mvh Anne

Wikstr_m
0

Biobio, kika min hemsida så får du se litegrann. Dock har han lagt på sig nått kilo och det syns, men han vill inte lägga på sig lika mycket som jag vill. hans "höftben/knotor" syns och känns förbannat tydligt :(

Jack & Nikita

Zebben
0

#43 Och av vilken anledning anser Du att schäfrar inte ska äta valpfoder?

Lotta
0

#64 Om man lyssnar på veterinärerna så säger dom åt en att inte köra med det lika länge som man gör till en liten hund. Jag har pratat med många vettar här i gävle och dom säger att hunden växer för fort och eftersom det finns så mycket ledproblem och annat på just schäfrar så ska man sluta med det tidigare. men alla vettar har väl säkert olika uppfattning om det också, ungefär som läkare har med oss människor. =)

Zebben
0

Valpfoder är utvecklad för valpar och deras behov och därför ska de äta valpfoder.

Skulle aldrig komma på tanken att ge mina valpar annat än valpfoder.

Karmatarerskanise
0

Hjäääälp! Min bebis har fått dålig mage och det rinner ut ur honom. Vad ska jag göra? :(

Zebben
0

Ge honom koltabletter

Lotta
0

#62 Som sagt alla gör som dom vill med det, men jag gör som vetten säger…brukar vara bäst så :)

Wikstr_m
0

#61 vem var det menat till ?

Lotta
0

#66 jag svarade på nr 60

Wikstr_m
0

aha okey , tänkte bara när det stog 64 :P

Lotta
0

Hehe det kan vara jag som var yr i mössan när jag skrev..det händer ju rätt ofta =)))

lena1
0

63, eller flytande kol, för det tar dom upp lite snabbare än tabletterna, morotspure och filmjölk är bra…

lena1
0

Lotta jag är enig med dig om valpfoder, för många jag har träffat har gett valpfoder för länge, och då har dom växt för fort vilket kan göra att dom får krokiga ben konstiga nosar och allt möjligt liksom, det är för mycket av det goda i det liksom, jag har ju själv sett det med egna ögon så jag tvivlar inte en sekund på det heller, och i detta fallet jag tänker på nu så var det en van chäferägare, och hon hade aldrig upplevt det tidigare, men det tog inte så lång tid innna allt blev bra efter att hon slutatde med vappis fodret,och jag vet att det kan bli så på flera raser…..

AnneN
0

#59 Har du testat att ge kokt grötris och kött tillsammans med den vanliga maten? Vet flera som haft smala hundar som varit svåra att få upp i vikt och testat detta och då har hunden blivit lite rundare om magen och lagt på sig fortare.

_**/Mvh Anne

Karmatarerskanise
0

Finns koltabletter på apoteket?

SaraC
0

Personen jag hämtade Eros hos gav honom och resten av de andra vuxna hundarna valpfoder, eftersom hon hade en valp.. Han var lite överviktig och riktigt ful i pälsen. Men pälsens skick berodde kanske mer på själva fodersorten än att det var just valpfoder.

lena1
0

hera, japp både det och flytande kol ;-)

Karmatarerskanise
0

lena1 vilket är bäst, flytande eller tabletter? Och vad gör det i magen?

lena1
0

eros, det tror jag med, jag har hört att många ger sina dräktiga tikar valpfoder också… 

Det första man ser på en hund tycker jag om det får ett dåligt foder,är just att pälsen är inte som den ska, dessutom brukar det synas på ögonen……jag kan ju idag se skillnad på en hund som får torrfoder och en som får färskfoder, en collie som får torrfoder får glanslös päls och väldigt torr och tovig päls oftast ;-)

SaraC
0

Ja, pälsen var i extremt dåligt skick då om man jämför med nu.. Eros äter torrfoder nu också, men bättre sort.. Men de här med färskfoder kommer tillbaka hela tiden nu, jag måste nog kolla upp det ordentligt nu ;)

lena1
0

hahaha jag kan varmt rekommendera det, och det blir inte dyrare heller om man har en hund än säckarna med torrfoder, man behöver inte ha det dyraste av färkfoder vettuFlört

SaraC
0

Vart köper man det för de första..? Generad

Karmatarerskanise
0

HALLÅÅÅÅ :) Vad gör kolet i magen?

lena1
0

malin menar du mitt färskfoder?

lena1
0

hera,kolet binder ihop magen och stabliserar den, och det är helt ofarligt att ge ;-)

Karmatarerskanise
0

Tack lena1 :) Veterinären sade också att han inte ska få någon mat idag och om det inte gått över till imorgon måste vi komma in med honom :(

lena1
0

hera, ett tips ha det alltid hemma ;-) även vi människor kan ju äta det vid magsjuka….

håller tummarna att ni slipper åka in….försök att få honom att dricka mycket men låt honom inte äta alls…..

Karmatarerskanise
0

Japp. Bara vatten och kol :) Tack för att du håller tummarna!

lena1
0

hera, berätta hur det går sedan ;-)

lena1
0

Eros, så här är det att det finns rätt många som säljer färskfoder runt om i landet, själv har jag gått på min uppfödares rekommendationer i den djungeln, hemsidor finns och de flesta har återförsäljare ute i landet, vilket innebär att man kan kanske inte få det hemkört, men kanske hämta det i sin kommun allt beroende på hur dom kör, själv hämtar jag mitt ca 4 mil härifrån(finns länk på min hemmis Pepitas) och det tycker jag det är värt för hundens skull…och man köper ju på sig månadsvis eller till och med längre emellan beroende på hur stor frys man har, så man åker ju inte fram och åter flera ggr heller….

Hoppas du fick svaret du ville ha, tveka inte att fråga mera ;-).

Bellona
0

När ändå valpar och valpfoder är uppe och jag har småtråkigt och alltid är nyfiken… Hur länge anser ni att man ska ge valpfoder till liten respektive stor hund?

så fodret har en så stor effekt på pälsen att den kan bli jättedålig och full av tovor? då måste vickys mat passa henne ;) hon har aldrig skymten av tovor även om det har hänt att det gått en månad utan borstning (de perioder hon inte fäller)

SaraC
0

Tack Lena, jag ska kolla upp lite.. Frågar säkert igen snart ;)

lena1
0

89 första frågan kan jag inte säkert svara på eftersom jag anväder färskfoder från dag 1 ;-), men dom jag vet har slutat med valpfodret när dom blivit 2-3 månader redan ;-).

Den endra frågan vill jag säga att är du nöjd med ditt foder som du har nu så ska du naturligvis fortsätta med det, jag säger inte detta för att någon ska känna att det är fel att använda torrfoder, men jag vill tala om fördelarna med det ;-)…

Men jag undrar du skriver inom perentes då hon inte fäller, hur menar du då får hon tovor då eller?

SaraC
0

Även om jag är jättenöjd med mitt nuvarande foder, så är man ju inte främmande för nya idéer :)

Fanns en återförsäljare här i Borlänge, får ringa henne o prata lite när de börjar bli dags för påfyllning av foder!

lena1
0

spännande var det bravos då eller?

SaraC
0

Ja. Kollar de först o främst :)

lena1
0

okey kul ;-)

[helenal]
0

Hills

Zebben
0

#91 Slutat med torrfoder redan vid 2-3 månaders ålder? Av vilken anledning, då har de ju rätt nyligen börjat med valpfoder.

Att hunden får krokiga ben av att ha ätit valpfoder har jag mycket svårt att tro. Det beror nog snarare på något genetiskt än fodret.

lena1
0

1, näe Zebben jag delar faktiskt inte din uppfattning där, har sett alldeles för många ex för det, och det beror på fodret, har man hängt med lite så har det funnits mycket diskussioner kring det med valpfoder och just felväxt, men sedan beror det ju på vad för valpfoder man ger också, men faktum kvarstår dock…dom växer för fort av en del valpfoder och får fel på uppbyggnaden, det har jag blivit överbevisad om….sedan får du tro vad du vill ;-)

Sedan vet även jag att saker kan vara genetiska fel men det jag pratar om nu är sådant jag sett med egna ögon ;-)….

Zebben
0

Tillväxten på hundar är genetiskt och styrs inte av fodertillgången. Det ligger massor av forskning bakom hundfoder.

Valpar behöver mer energi, protein, mineraler och vitaminer än vuxna hundar. Valpar smälter inte stärkelse så bra som de vuxna. Ett gemensamt för ett bra valpfoder är nämligen ett högt energiinnehåll, höga halter av alla nödvändiga näringsämnen och en begränsad mängd stärkelse. Valpfoderet måste också anpassas till rasens storlek.

Så att ge sin valp, vuxen foder är inte rätt enligt mig och enligt forskarna. Sen gör man som man själv tycker, personligen skulle jag aldrig ge min valp ett vuxenfoder.

lena1
0

Precis som en del forskare och genetiker har fört fram att valpfoder (nu sade jag inte alla valpfoder), har den effekten som jag har sett med egna ögon….jag kan garantera dig att jag inte tar detta ur luften….och precis som dom säger så kan man inte skylla allt på genetiken heller…

Alla har vi ju olika erferenheter och har hört sett och läst olika saker, och du står för ditt och jag för mitt….skriver inget vidare om det för det är helt upp till var och en hur dom vill ta in det ;-).

Själv tycker jag det är skönt med ett bra färskfoder för då slipper man tänka på sådant ;-)…

Bellona
0

91: nja jag menade att när hon fäller så fäller hon rejält en liten stund vilket gör att pälsen lossnar i stora klumpar som ibland fastnar i pälsen som finns kvar men oftast går det att plocka bort med fingrarna men det jag mest menade var att under fällningen krävs det ju mer borstning än det lilla i vanliha fall för att hjälpa henne att bli av med pälsen. Enda platserna hon ibland får små lättutredbara tovor om det dröjer en tid mellan bortsningarna är där andra saker ofta påverkar hennes päls, där halsbandet ligger eller bakom öronen där alla envisas att "gnugga" när de gosar, men det händer inte ofta det heller..  jag är rätt fascinerad över att pälsbollar kan vara så pass otoviga när man själv alltid får tovor ;)

jag skulle gärna ge färskfoder, det måste ju vara det absolut mest normala för våra djur. Det är jag övertygad om :) men torrfodret funkar på henne och jag har inte plats att förvara annat foder. bor i en etta med minimal frys som redan är överfull av vår mat samt fåglarnas färskmats blandning.

Wikstr_m
0

#72 Vad för kött då? Vanligt kött eller fodax/klass?

kerstinjoh
0

Torrfoder, och vid tillgång, blandat med matrester. Fungerar bra på Alfons och han verkar nöjd.

Lotta
0

Ahaaaa är Alfons inte en vegiterian? Det trodde jag Oskyldig

lena1
0

101, jamen man ger ju det tycker är bra och passar ensjälvFlört….och jag vet att det kan vara dåligt med utrymme ibland, haha när vi hade tre så hade hundarna fem fack i frysen och vi två :-)))))

Malin-A
0

Lusse äter torrfoder o rester funkar bra på han me. =)

lena1
0

Ha men då är min snodden lite veggo i alla fall, för han älskar rårivna morötter, och blåbär :-)))))

Zebben
0

Ja, färskfoder i all ära. Det är både bra och gott foder för hundarna! Men jag skulle inte ge det enbart till valpar då de behöver få använda tänderna och tugga.

Inte alla valpar gillar att tugga ben och dessa har jag själv sett hur de ser ut i munnen efter att ha växt upp på färskfoder.

Men ger man valpen tillräckligt med tuggmöjligheter så är färskfoder bra.

lena1
0

zebben en valp som lär sig tugga ben från början käkar det gladeligen resten av livet också, men jag förstår vad du menar med att folk kanske inte ger tugg motstånd då dom ger färska foder ….

Lotta
0

Ben sitter fint för små valpiständer…Skorpan äter potatis, morötter, gurka,sallad och tomater mums för små magar =))

lena1
0

skorpan är mera veggo än snodden :-))

Lotta
0

Den hunden är inte riktigt riktig…står vi och skär grönsaker så står hon och hoppar tills hon får….potatis är en riktig höjdare då står hon och gnäller hysteriskt neranför tills hon får sin bit =)))

Zebben
0

#109 Nja, känner många hundar som inte äter ben, trots att de fått det sedan valpstadiet.

lena1
0

113, har jag hört också men tror att det inte är så vanligt….men men nu släpper jag detta ;-)

Faxlin
0

Våran Sacko har levt på torrfoder hela livet. Käkar ben och mår prima. Han har aldrig skrapat tandsten och han har alla tänder i behåll. Okej, nu behövs skulle han nog inte dö av att skrapa tandsten men faktiskt får han vara nu.
Han har rosa fint tandkött och hans tänder är otroligt fina. Ingen veterinär kan tänka sig att de tänderna sitter i en snart 15 årig jycke.

Audiatur et altera pars

lena1
0

Åsa det var smma med min gammelgubbe ;-)

Malin-A
0

Åsa hur är han annars? pigg o framåt eller ja pigg o pigg kanske man inte e vid 15 års ålder =)

Lotta
0

Den hunden är som en riktig pensionär, senil, inkontinent, reser sig inte för att hälsa en välkommen…för utom när han glömmer att han är gammal då kan han kuta (dement), Oskyldig

Malin-A
0

ok så då märks d verkligen att han e en gammal herre då =) klart man måste få kuta runt ibland, hehe

Wikstr_m
0

#110 Du ger väl inte råpotatis? För hundar kan inte smälta råpotatis på samma sätt som människor gör. Hundars magsyra är inte lika stark som människors, och om en hund äter råpotatis så smälter inte magsyran det utan potatisen går igenom tarmarna och allt utan att ha blivit destomer sönderfräten. Och har man otur så kan potatisen fastna och orsaka stora problem.

Lotta
0

Malin den herrn reser sig inte ens om jag kommer och han har alltid varit galen i mig och Jonny =)

#120 Hehe hon har ätit rå potatis sen hon var liten och hon är 7 år nu…fast och fin avföring *ASG*. Skämt och sido, hon får inga jättebitar men hon har alltid fått det =)

Wikstr_m
0

#121 Ja det var det jag menade, alltså att du inte ger henne jätte bitar utan små bitar. Kanske var lite otydligt där, förlåt :P

Faxlin
0

Hmm, det knasigaste med Sacko är att han har varit på G, jagat allt de sista dagarna. Pinnar, bollar, illrar. Kampat med husse och sådant. Men tror du han ids resa på sig inne när någon kommer? Nepp, inte ens när pappa min kommer. Eller när jag kommer hem.
Dock resar han glatt på sig när vi har handlat, för då bara måste han infprmera oss om vad otroligt synd det är om honom som fått vara ensam och något i påsen måste vara till honom. ;-)
Tror han är riktigt dement min gubbe :-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

haha ok.. men då har han ju ändå livsgnistan kvar o tar dagen med ro =)

Faxlin
0

Ja, ibland har han det. och ibland är han som död. Men det är lite som om solen har börjat väckt honom igen. Antagligen så är det värmen som gör att han mår bättre. Skönt med värme på gamla leder. ;-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

ja d e d nog, har en kompis som har en hund o hon blir 14 i år, har vart väldigt seg under vintern men nu har hon börjat kvickna till lite o så, men dom tror bara hon kommer leva under sommaren…

Faxlin
0

Ja jag är i alla fall säker på att Sacko inte kommer få en vinter till. Vill inte vara med om att han blir så dålig igen som han varit hela vintern. och han lär inte bli bättre.

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

nee då kan d ju va skönt för honom o ha en bra sommar o så somna frammåt hösten..

lena1
0

Åsa, Jag känner så väl igen det du berättar om sacko i våran gammelgubbe, jag ska inte bli långrandig, men måste berätta att han tyckte att han skulle gömma sin mat på gamla dagar, så han tog matskålen och vände den upp och ner när han skulle äta, sedan stod han och plattade till det som farit ut med nosen innan han åt upp det efter ett tag, och du kan ju tänka dig hur det såg ut med färsk foder över halva köksgolvet och på skåp luckorna :-)))

Lotta
0

Åsa han kanske kör med det alla åldringar kör…fullt ös medvetslös!!!! Skrattande

Lena den var läcker…finfint att städa upp den gucka muckan, slänger dom ut kulor kan man ju damsuga upp dom =)))

lena1
0

haha jadu lotta det finns ju positiva saker med torris också :-)))))

Lotta
0

Fast jag kan ju säga att våran katt är heller inte riktigt riktig….om hon tycker att det är för lite mat i skålen, då går hon och hämtar allt från gosdjur till raggsockar och handskar och lägger i vattenskålen, allt blir dyngsurt =))

lena1
0

hehe himla smart katt skulle jag vilja sägaSkrattande

Lotta
0

Det tycker minsann inte vi :/ Hon kan ha halva skålen med mat och där sitter hon och glor på en precis som hon var utan. Lägger vi inte i då…då är det kört, ungefär som hon talar om att så här mycket mat ska det vara i skålen inte en smula mindre =)))

lena1
0

hahaha coool misseRäcka ut tunganCool

Lotta
0

Hmmm antingen det eller dum Skrattande

Mischa
0

Doggy light

≧◔◡◔≦

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.