Semestertider!
Snart så börjar väl semestertiderna (om den den inte börjat för vissa då) Ska ni åka iväg någonstans på semester? Och om ni ska det, tar ni med hunden då?
Anpassar ni eran semester efter hunden? Att ni väljer bort något resmål som ni kanske egentligen skulle vilja åka till men inte kan för att ni har hund?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vi ska till Vänersborg en helg (29-31 juli) och bo i stuga på campingen. Det kommer bli supermysigt!!! Vi planerade in det då eftersom att vi ska till Trollhättan på valpträff den 30:e juli. Så då slipper vi åka så långt på lördagen :). Men ja, Bino ska med såklart då det är valpträff. Men Sixten kommer få vara på pensionat så länge då vi inte kan ha med honom till valpträffen som är ett par timmar. Men Sixten kommer ha det superbra :). Kommer bara vara orolig om jag vet att det åskar här hemma då han är rädd för åskan :/.
Men i år planerade vi vår "semester" efter Bino kan man säga. Vi brukar inte göra så mycket när det är sommarlov eller när mamma har lite semester. Vi har åkt till göteborg och sovit där över en natt typ 2 somrar.
Vi har inte valt bort något bara för att vi inte kunnat ha med någon hund innan. Det finns ju alternativ. När vi åkte till USA (2001) så fick Mozart vara hos farmor och farfar. När vi åkte till Göteborg så fick Sixten vara på pensionat. Men visst hade det varit roligare om man kunde haft med sin hund. Numera kommer det nog bli så att vi planerar efter Bino då han är så mammig. Han skulle inte må bra av att vara på pensionat över en natt med främmade människor.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Nej jag ska inte åka iväg någonstans, jag kommer ha fullt upp med att agera semesterhem till en 7 månaders blandishane som ska tränas en hel del i vardagsvett.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vi kom hem i söndags efter en veckas camping på Gustavsvik. Vi hade planerat en vecka i Tyskland men när vi fick Smilla planerade vi helt efter henne eftersom vi inte skulle hinna fixa pass åt henne.
Vi ska hem till Kalmar så det blir en resa på 6 timmar med en massa stop haha sen ska vi åka till High chaparral får se hur det går haha:)
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Vi är himlans tråkiga. Vi åker alltid enbart upp till stugan som ligger knappt 1 mil hemifrån
Dit tar vi alltid med oss hunden.
Har dock lite olika resmål jag skulle vilja besöka och skulle någon av dessa bli aktuella medan vi har hund och det inte passar att ta med sig hunden så skulle jag planera in semestern så det passar att han är hemma hos min mamma och pappa.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
jag ska jobba hela sommaren fom måndag :D:D
annars om jag ska iväg (oftast över en helg) brukar mina föräldrar ställa upp och ta dogsen… eller då var det bara en haha :P
brukar ta med hundarna så mycket jag kan. det är bra för dem och roligare än att vara hemma, dock tar jag inte med dem om det är 35 grader varmt utan då får de vara i lgh :)
#6 Oj, 35 grader! Vart bor du?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Vi ska mest vara hemma, kanske lite i stugan, men vi ska till Holmön och Gotland också. Athos kommer få följa med på allt.
För mig blir det ingen semester, är arbetslös.
Men jag får säkert passa mammas o pappas hund då dom ska iväg med båten :)
Vi åker alltid till vårat landställe på öland i några veckor och då följer vovven alltid med 
- Mvh Emma
Jag sambon och hundarna ska upp till Jämtland och fjällvandra, det ska bli himla roligt, mycket just för att hundarna ska vara med!:)
Annars när vi ska iväg, som nu när vi var på Metaltown en hel helg så kan alltid någon i min familj eller sambons familj ställa upp och passa hundarna. Det är flera som har hund och som brukar umgås med oss och våra hundar, så det är helt smärtfritt för alla parter.
i år blir det ingen semester då jag jobbar hela sommaren :) Men annars både ja o nej hunden har följt med men så har vi oxå åkt utan hund just för att få koppla av till fullo utan att tänka på ne nu måste vi åka hem o gå promenad. Men så ser jag inte heller just det som problem med att ta med hund på sin semester gör vi det planeras det efter alla familjemedlemar då hund o barn :)
Hundvakten är uppfödaren som våran Enja älskar att vara hos oxå så bara det gör att man släpper tanken om hur hon har det osv :)
Vi kommer att åka upp till Luleå, Pajala och Kiruna och hälsa på min familj. Dessutom blir det nog en sväng neråt till Stockholm och Sjötorp. Nelly följer med som vanligt :)
Förra sommarn åkte jag, sambon och Nelly på bilsemester till Stockholm, Öland, Trosa, Jönköping, Mariestad, Sjötorp m.m. Sambon var inte jätteförtjust i tanken att ta med hund på roadtrip, men jag ville inte lämna henne mer än max en helg så han fick välja en kort hundfri sväng eller en längre tur med hund. Vi hade frivilliga hundvakter som gärna ville vara med Nelly men jag är hellre hemma med henne själv om jag inte kan ha med henne. På semestern vill man ju vara med sin familj <3 Det gick iaf jättebra, det enda vi inte kunde göra som vi hade planer på var att gå på kolmården. Hade nämligen inget vacc intyg med oss så vi kunde låta henne vara på dagis över dagen. Men det var så värt att ta med henne, det tyckte även husse :) Allt är så mycket roligare och mysigare när man är i gott sällskap!
I år är vi hemma för vi håller på med fönsterbyte mm med huset. Vi skaffar hund i år för vi får många veckor hemma och då passar det att ta hem en valp.
Vi kommer att vaccinera hunden så att den går att ta med sig i Europa eftersom vi har haft som vana att åka neråt Österrike Italien för att vandra. Men vi kommer att ha hunden på hunddagis när det blir dags, vilket innebär att den lär sig att vara borta och förmodligen kan vara på ett hundpensionat, och har även fixat med makens föräldrar så vi har nog tänkt att vi ska kunna resa själva också när vi vill det.
Vi ska till Lappland till svärföräldrarnas stuga (utanför Storuman) Sen ska vi hyra stuga uppe i fjällen då en del av familjen ska fjällvandra. Självklart följer hundarna med, skulle inte kunna tänka mig en semester utan dom. Visst anpassar man semestern lite så att hundarna kan följa med. Men jag skulle aldrig lämna dom på pensionat då jag vet att ingen skulle direkt trivas så.
Sen är det perfekt att ha med hundarna till stugan i Lappland då dom kan springa lösa hela veckan. (Stoor tomt med både skog och sjö)
Nästa år planerar vi att åka till Island, och då får hundarna vara hos mina föräldrar eller farföräldrar. Där vet jag att dom har det bra
Vad kul att så många av er väljer att ta med hunden på semester 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se