Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 5461 ggr
[anixel]
0

Elsladdar

Hej! Har precis fått hem min lilla valp. Idag bet hon på en sladd som var i. Hon bet ända ner till "matalltrådarna" lixom. Nu är jag jätterädd att nåt ska hända igen, så jag undrar om det finns någor slags skydd man kan köpa till sladdarna? Är jättorolig för vi har ganska mycket sladdar hemma. Tacksam för svar!!

DebHan
0

Oj det är absolut inte bra när det händer sådant - dels om hunden får en stöt och sedan är man ju så orolig själv! Men det finns sk "kabellist" - det finns nog att köpa billigt på Biltema, Clas Ohlson eller liknande. Den fungerar som så att man "gömmer" kablarna/sladdarna i dem :) Vet inte om du förstår vad jag menar men ;)

Varma hälsningar Debbie.

"Allt blir vad du gör det till" Glad

DebHan
0

Varma hälsningar Debbie.

[anixel]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack! Nu känns det iaf lite bättre. Ska nog gå o köpa i morrn. Tack!! :)

DebHan
0

Det är bra att ha en sambo som elektriker ;)

Varma hälsningar Debbie.

fettmedkevlar
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Försök få upp sladdarna i en höjd vart hunden inte kommer åt dom. För det kan gå riktigt riktigt illa om hunden får sig en stöt.

Hade en hund som bet fast i ett uttag i väggen(hade lyckats slå lös med tassarna) och jävlar vilken stöt hunden fick. I och med att hunden bet i uttaget så blev alla muskler spända och volten bara "slungades" in i hunden medans hundens käkar "satt fast" i eluttaget. Mamma min lyckades slå bort hunden med hjälp av en sko, sen var det mun mot mun metoden och hjärtkompressioner som gällde. Hon fick visserligen liv i hunden, men det vart raka vägen till djursjukhus för nersövning, kontroll av brännskador i mun, strupe och lungor. Lätta brännskador i mun och hals, puls och hjärtslag skenade, pulsen låg på 290 om jag inte minns fel. Tre dagar nedsövd och därefter var hunden ok.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se