Mystiska fläckar på buken!?
Hej alla hundälskare! Tråkigt att mitt första inlägg här är om min sjuka jycke, men jag får presentera oss senare :)
Igår morse när jag stod och rotade i kylskåpet så kastade jag en blick på min Golden Retriever hane. Jag fick då se att han hade ngt som liknade blodfläckar på magen, precis ovanför snoppen. Jag gick fram för att se vad det kunde vara, och jag tyckte att det liknade eksem. Ringde vet som bad mig att komma in, sagt och gjort. Receptionisten trodde att det kunde vara ngn form av blödning, och då det är en tioårig hund så fick jag en akuttid senare på kvällen.
Veterinären tittade och tittade, rakade och tittade.. Men han kunde inte förstå vad det var. Det ser ut som att han har fått ett hårt slag - och att det är någon form av blåmärke. Men någon i familjen, eller som familjen umgås med skulle DEFINITIVT INTE slå honom. Och han har heller inte slagit i något (Då han inte hoppar och omöjligt kan ha sprungit in i något)
Finns det någon som kan tänkas veta vad det är? Alla tips är varmt välkomna!!
(Nu ska vi bara se så att jag förstår hur jag får in bilden, haha - alltid är det något! ;)
(Har jag inte lagt inlägget i rätt grupp - så flytta gärna!:)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Foderallerg i?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
På första bilden ser det nästan ut som bristningar. Har ingen aning om vad det kan vara. Ni får hålla koll så det inte blir större. Blir det de måste ju veterinären undersöka vidare.
Tog det några tester?

Det kan inte vara knottbett? Det kan vara så starkt färgat att det ser ut att vara målat med spritpenna, i rött. Svårt att säga av dina foton, men det första påminner lite om knottbett på mina goldenmagar.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Kliar det mycket? vad äter hunden för foder/mat? Och som 4 säger det är inte bett av något? Badat nyligen o andvänt schampo? bara funderingar kanske itne tålde schampot?
#1, Kan foderallergi ligga dolt under ett tag (sisådär någon månad) så kan det vara det.. Då vi bytte foder ( fast samma märke ) för ett litet tag sedan. Vi har inte märkt någon annan skillnad, eller jo - skillnader mot det bättre - att han äter bättre, är piggare och orkar mer.
#2 Bilderna är pinsamt dåliga, haha. IRL tycker jag inte att det ser ut som bristningar - lite mer som blodsprängda blåmärken. Gick upp för att titta på det igen - och nu tycker jag faktiskt att det har gulnat lite - vilket borde betyda att det är påväg bort. Vi skall tillbaka till veterinären om 7 dagar - om det inte blir värre.
Det enda testet de tog vad blodprov - vilket visade att lever- och njurfunktionen är otroligt bra för att vara en 10-årig hund (Pust!) Ska ringa och rådfråga imorgon - med tanke på färgändringen. (Vet sa även att om det inte har gått bort - eller blivit bättre inom 7 dagar - så kommer de att göra en biopsi för att få en bättre bild på det hela)
#3, Knottbett har vi faktiskt inte tänkt på - men det skulle det kunna vara. Han har en pustel (som vet sa att det hette - en varfyllnad av något slag) Och han trodde att all rodnad har varit pustlar - som sedan klämts och att det nu bara är rött omkring. Men jag ringer veterinären imorgon - och ser vad som säger :)
Tack för alla tips! 5 min har gått och jag har redan 3 nya tips - som vi inte ens har tänkt på!! TACK! :D