Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 3973 ggr
[Wolverina]
0

Pälstyper!

Vilken pälstyp upplever ni vara den jobbigaste?

Själv så avskyr jag Schäferpälsen, fällandet är ett rent helvete även fast man har den gudomliga Furminatorn Tungan ute

[countess]
0

vorste päls fy tusan haha sticks som tusan och agerar spikmatta i sängen och då syftar jag på dom korthåriga ! Dock älskar jag vorste och någon gång i mitt liv ska jag äga en egen !

[Wolverina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag älskar oxå Schäfrar och har en halv själv (SChäfer/BC) men som dom fäller! Usch nä kommer aldrig bli en Schäfer för mig pga. fällningen Tungan ute

LinaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Siberian husky som hålls inomhus Flört Har en kompis med en siberian och hon fäller året om. Och det är inte lite heller! Det flyger hår överallt även fast hon använder furminator på tiken.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Zvintos
0

All typ av långhårig päls. Oskyldig
Men det har helt enkelt med min allergi att göra, att jag helt enkelt inte tål långhåriga hundar.

AnneN
0

Jobbigaste pälsen är nog enligt mig päls som ska ryckas bara för att jag tycker att det verkar väldigt jobbigt att sitta och rycka hela hunden för att pälsen ska vara i bra skick.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Empisen]
0

Schäfer päls e jobbig! Sen sträv/brokiga jack russllar, deras små hårstrån flätar in sig i kläder, möbler, mattor och annat skojj Skrattande Har själv en broken jack russell. Men han har inte så överdrivet jobbig päls ^^

Sophie&Segra
0

Strävhåriga hundar tycker jag är värst, då deras hårstrån gör så djävulskt ont när dom sätter sig i kläder osv.

Annars är nog Schäferpälsen den jobbigaste. Hur mycket man än borstar finns det lika mycket kvar, haha Tungan ute

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

[Wolverina]
0

Är det nån som vet hur spetsar fäller? Jag upplever att dom hårar lite året om och att pälsen gärna sätter sig på kläder Tungan ute

zoolatri
0

Jag har små vita hår i tyget på alla mina kläder, i alla sängkläder och på alla textilier som finns här hemma helt enkelt;) Det blir tydligen så med släthåriga hundar. Oavsett hur ofta man dammsuger. Dock tycker jag det är jobbigare när bekanta med "goldenpäls" kommer på besök, de verkar fälla ännu mer och det ligger tussar med päls i alla hörn.

provson
0

Hur mycket fäller en bichon havanaise och en bichon frisé?

LinaK
0

#10 Inget, helt UNDERBART! Man får borsta pälsen oftare istället.

provson
0

BINGO he he. Det måste vara världens finaste ras!

LinaK
0

Ja visst är det världens finaste ras, iaf bichon havanais. Bichon frisé är fina men kräver mycket mer pälsvård då den behöver klippas med jämna mellanrum. Sen finns den bara i en färg medans havanaisen finns i massor med olika färger. Ett stort plus tycker jag!

provson
0

Ja precis! Jag tycker om havanaisens olka utseenden, som kortklippt och långhårig och också deras olika färger och teckningar.

MoaW
0

jag har kommit fram till att jag aldrig ska ha nån långhårig vit hund igen… Oskyldig Viggo som är typ en överpälsad cavalier blir så skitig så fort det är minsta lilla fuktigt ute att han måste duschas varje gång han kommer in. Dessutom tovar den nåt fruktansvärt Obestämd

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

rebz
0

#8 Jag har en Japansk Spets. Han fäller mest efter att han badat. Visst lossnar det hår då och då. Men om jag tex har kramat och gosat med honom så drar jag bara med handen över t-shirten så "rullar" allt hår ihop sig till en boll så att säga om du förstår hur jag menar. Och håret i sig är väldigt "lätt" och sätter sig inte fast på så sätt. Men det som också är bra med Binos päls är att när det väl lossnar så lossnar det som tussar, så det är lätt att se och veta att "nu är det dags att borsta". Och när man väl borstar så lossnar det som stora tussar från vissa ställen.

Den värsta pälsen är ju dalmatinerpäls, eller i övrigt korthåriga hundars päls då den sätter sig fast överallt. Sixten är ju hälften dalmatin och han har vissa hårstrån som "kilar fast sig" eller som man trampar på och som borrar in sig under foten. Usch!

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

[Forest]
0

15 testa majsenamjöl det underlättar iaf tovåldern på pudel värt att prova.

Värsta pälsen är husky o schäfer fäller mycket :S

4 vilka raser tål du min son allergiker tål pudel :)

Noa-Nisse
0

värsta pälsen för mig är en päls som man måste borsta regelbundet.

Klenods korta päls är irriterande för den tränger in överallt… även de ställe som hon inte är på typ i smöret, i stearinljus och i tandkrämskorken?!? (WTF)

Men jag upplever den inte som stickig, den är ganska så mjuk så jag tycker inte den sticks. Men den är jobbigt eftersom den tränger sig in överallt…

Medarbetare på Hundar.ifokus

SaraC
0

Värsta pälslaget utifrån själva håret tycker jag är korthår. Biter sig in överallt och är omöjligt att få bort! Visst min långhåriga märker man mer håren av överallt, men de är så himla lätta att ta bort. Det korthåriga är typ omöjligt att får bort och det gör ont och sticks!

När det gäller pälsvård fasar jag däremot mer för sådana raser som man behöver vårda pälsen ofta på, spelar ingen roll vilket hårlag eller vad det är man behöver göra med den men pälsar som behöver vårdas varje dag eller flera gånger i veckan är inget jag söker.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar