ROTTWEILER
har blivit förtjust i denna underbara ras.
vet att den kräver mycket stimulans för att må bra..
skriv gärna era egna erfarenheter kring rasen!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har aldrig ägt någon själv, men har flera vänner som har rottweilers och min sambo har länge varit sugen på en! Till en början var jag väldigt skeptisk, tyvärr på grund av fördomar
Nu när jag fått chansen att träffa och umgås med flera stycken har jag bara gott att säga. Helt underbara hundar som utstrålar ett skönt lugn! Väldigt gosiga! Men det ska nog tilläggas att dessa hundar får MYCKET träning. En rottweiler som inte blir stimulerad skulle nog inte vara lika trevlig som de jag har träffat. Men det gäller ju de flesta hundraser…
I denna tråd har jag skrivit några rader om våra rottisar, fast finns så mycket mer att berätta..
Helt underbara hundar <3
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.

Jag har en rottweiler och har bara gott att säga om alla jag har träffat. De har varit lugna och med väldigt bra temperament och älskar att gosa.
Min tik är alldeles underbar och kan gott berätta att hon är lika lugn även om hon inte stimuleras någon dag.
Men som de flesta hundar så ska de motioneras och "arbetas" på ett bra sätt där både kropp och hjärna får stimulans.
Min syster hade en rottweiler, den var mycket lugn och snäll. Det enda jag inte gillade var att den la huvudet i knät på en och när den tog bort huvudet så var man helt nerdreglad.