Världen starkaste whippet
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
OJ, kolla in denn Whippet :O
Jag har sett en bild på den men trodde den var photoshoppad. Tydligen inte, för den finns och den "lider" av dubbla muskler som bara finns hos rasen whippet.
Där ser man, man lär sig alltid något nytt. Visst ni om det innan?
Medarbetare på Hundar.ifokus

Men jösses,,,, det var inget vidare vackert iaf, hoppas inte hunden mår dåligt i detta,, men det kan man väl anta och hoppas iaf att den inte gör.
/Linda
Men gud :o Hunden ser ju hur konstig ut som helst!
Hade ingen aning om att de kunde blir så..
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Jo jag har hört om det där förut och sett just denna whippet på klipp o bilder. Konstigt o kalla henne världens starkaste hund dock. Frågan är ju om hon är så mkt starkare bara för att musklerna växt mkt mer. Hon ser ju en smula "fel" ut i hållningen. Knepigt med gendefekten dock som gör att de blir så.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Såg detta i någon hundtidning för nått år sedan. Enligt den ägaren så lider inte hunden av det. Har för mig (är inte hundra nu, kan ha fel) men förmodligen så kommer inte hunden leva så länge då muskelerna aldrig sluta växa eller nått sånt.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jo jag har läst om den här sjukdomen förut, tycker själv att det ser hemskt ut… Men lider den inte av det så 
Det måste ju vara någon liknande mutation som man har utnyttjat när man föder upp belgian blue. De ser ju ut som de gör på grund av en mutation som orsakar dubbel uppsättning av muskler. Belgian blue är väl förbjudet i Sverige eftersom man anser att djuren lider, de har ju för mycket muskelmassa i förhållande till resten av kroppen. Ska man tro att belgian blue lider av att se ut som de gör så borde ju dessa hundar också göra det.
Ja det har jag läst i Härliga Hund innan. Hunden har en genmutation som gör att musklerna aldrig slutar växa.
Eh oj.. precis det sa dem på videon. Hahaha kollade inte på den innan jag skrev inlägget.