NybörjarAgility...
Hej!
När jag fått hem min blivande tik så har jag tänkt träna agility med henne (om hon nu tkr det e ok…)
Så jag undrar om ni har några tips, elr ännu bättre videos om agility, helst när NI tränar ;)
MVH Tsunami
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har massor av videos när vi tränar!
Först och främst vill jag påminna om att man helst inte bör träna så mycket agility med en valp under ett års ålder då dem inte riktigt växt klart osv.
Det du kan börja träna när du får hem valpen är Torrhandling (cirkelarbete) och bumprar samt slalom och tunnlar.
Hunden bör alltså INTE hoppa eller gå på kontaktfältshinder förän hunden är färdigväxt.
Jag länkar här till min youtube kanal där jag har massa klipp: http://www.youtube.com/user/Bellzutt?feature=mhee
Och till min hemsida. Om du klickar på "blogg" så kan du se att jag skriver om agility var och varannan dag.
www.herdingdogs.se
Tveka inte heller att höra av dig till mig privat om du har frågor. Jag finns även på Botkyrka BK där kurser hålls lite titt som tätt. Blandannat slalom intensivkurser, grundkurser och fortsättningskurser.
Det är jätte bra att gå kurs med hunden, för att mer förstå sig på handling osv. och få hjälp av någon som ser saker som man kanske
ibland själv inte ser.
Kontakta din Brukshundklubb eller hundungdom och hör om dom har agilitykurser på G för valpar. (Dom flesta släpper bara in hundar över ett år, av det enkla själet att man helst inte ska träna agility med små hundar.)
På Botkyrka BK har vi även något vi kallar "agilitylekis" dit valpägare kommer med sina småttingar och leker lite agility med dom. Alltså bara små tunnlar osv.
Som sagt, du kan alltid höra av dig om du undrar något 
Isabelle fick nog med allt bra ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack ska kolla;)