Klicker?
Hej!
Använder ni klicker när ni tränar hunden?
Isåfall, hur går det?
Ska man använda klicker varje gång hunden gör nåt bra (typ söker kontakt) elr bara vid träning?
Jag använder inte klicker då jag tycker att det är lureri på pengar. Varför inte själv vara det bra ljudet? Du kan välja vilket ljud som helst som du kan göra och som hörs bra. Men du ska göra ljudet såfort hunden gör rätt. Tex om du säger sitt så ska ljudet höras direkt när hunden sätter ner rumpan i marken ;)
Vad använder du för ljud? Har svårt för att hitta ett ljud som låter likadant varje gång….
Ett skarpt pussljud har jag :)
Men blir det exakt samma ljud varje gång elr är det ok om det skiljer sig lite?
Asså det blir ju nästan exakt likadant men en pyteliten ljudskillnad ska nog inte skada ;)
Oki, tack så mkt ;)
Vi har flera medlemmar här inne som använder klicker, så om de bara ser den här tråden så lär du få bra råd och tips. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
du kan ju kika in på klicker träning iFokus :)
Japp. Klickermetoden i sin helhet är min ambition så att säga. Man behöver inte ha en klickerdosa, men jag har det. Den används vid inlärning, när hunden kan något så kan den det och då behöver jag inte klicka det något mer (om jag inte trots allt skulle bestämma mig för att jag inte är nöjd utan vill finslipa efter ett tag). Klickern är till för att tala om att exakt det där var rätt och det vill jag se mer av, du får belöning för det. 
Hur det går? Ja, det går bra!
Kolla in på vår Youtube-kanal och/eller bloggen så kan du se hur det går, är länkat i min signatur.
//Lina
Jag och min syster tränar med klicker och jag älskar det. Så roligt att se alla saker hundarna bjuder på och sen kan man lära dom lite vad som helst. Jag har börjat klickerträna min katt också. :)
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Jag använder mig utan klickermetoden, och även en klicker i träningen med min hund. Jag har gjort det ända sen jag fick hem henne.
Jag tycker att det går bra, är en väldigt effektiv träningsmetod. Men all träning tar såklart tid. :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lureri på pengar är väl att ta i? En klicker kostar 20:- och är vida känt för att fungera helt suveränt i hundträning.
Visst fungerar ett vanligt ljud bra. Men det underlättar att göra ljud på ett mekaniskt sätt. Men den allra största fördelen är att klickerljudet är neutralt. Klickern lägger inte in några känslor i ljudet, vilket vi människor gör. Klickern låter exakt likadant varje gång.
Jag använder mig av klicker vid inlärning. Men vid tex skvallerträning använder jag mig av -Bra (som klickljud). Detta för att jag jobbar på sådant avstånd där klickern inte riktigt räcker till.
Tack så mkt för alla svar och vad roligt att det går bra för er med klickerträningen ;) Vi får se hur jag gör men jag tror att jag kmr använda klickern ;)