Kolla på valpar imorrn!
Ville bara berätta att imorrn ska jag åka till Boden (bor i Umeå) och kolla på boxervalpar :) ska bli jättekul!
Det är Snazzy's Kennel som har en kull på 6 valpar som fyller 8 veckor imorrn. Det är 2 tikar och 4 hanar, alla tigrerade med vita tecken. Och det finns tre otingade hanvalpar som jag får välja mellan :)
Det verkar vara en super-kull! Pappan är Kvadratens Kato, norsk utställningschampion med många fina meriter. Och bägge föräldrar har godkänt MH, bra mentalitet och A-höfter.
Om allt stämmer mellan mig och valpen + mig och uppfödaren så får jag tinga en valp. Och kan hämta den på torsdag! Kan egentligen hämta den imorrn, men vill vänta tills jag fått sommarlov och flyttat till min nya lägenhet först. För då kan jag ägna all tid åt lilla valpen.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Vad roligt, hoppas du fastnar för någon av dem!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Äntligen blir det av :) Har väntat på en uppdatering från dig angående boxervalp, hehe. Hoppas det klickar både mellan dig och en av hanarna och mellan dig och uppfödaren :D. Nu blir de ju 8 veckor och då ser man mycket personligheter hos valparna. Jag hoppas du hittar just din valp där :)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Håller med, har väntat på lite valp-info! Supermycket lycka till!!!
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Vad spännade lycka till och att du hittar din valp..Kom ihåg att hålla oss uppdaterade
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Lycka till hoppas du får det trevligt :) Håller tummarna ;)
Det är så spännande att titta på valpar!:D Lycka till!
#2 Precis så jag känner "äntligen blir det av!" :D och tack så mycket! Det hoppas jag också :)
#3 Åh supermycket tack!
Och tack så mycket ni andra! Det ska bli så roligt. Lovar att hålla er uppdaterade!
Lycka till o ta många foton! :D
Lycka till! 

Lycka till!
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
Lycka till! Hoppas du finner din valp nu 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Ja idag så var jag alltså och kollade på valparna! :) De var otroligt söta! Uppfödaren och jag satt och fikade och pratade om allt möjligt, om valparna och hennes uppfödning. Och hon berättade allt om ev. sjukdomar de har haft genom åren och hon var så ärlig om allt och det är så skönt med en seriös och ärlig uppfödare. Känner förtroende för henne och vi klickade helt enkelt. Och hon tyckte jag verkade vettig och gillade mig. Så jag får köpa valp av henne :)
Det är 2 valpar som jag gillade bäst. Och det är de två som uppfödaren tror kommer gå bäst för på utställning. Och jag är intresserad av att ställa ut så hon tyckte jag skulle satsa på en av dom och jag håller bara med. Det är också de två som jag fick bäst kontakt med när jag träffade dom. Och de två är också väldigt lika i temprament och personligthet. Så det är ett svårt val och jag har inte riktigt bestämt mig än för vilken av dom. Så jag ska fundera tills på tisdag vilken av dom jag vill ha. Och på torsdag åker jag och hämtar honom! :D
12 Åh vad roligt :) låter jätte bra att du hitta rätt uppfödare o framförallt 2 valpar du trivdes bra med. Har du lite o fundera på :) glöm inte visa bilder sen på den lille vem det nu blir :)
#12 det låter ju jättebra :) ser fram emot bilder på den lille sen, när du bestämt vilken du ska ha ;)
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
#12 vad kul. Vill gärna se bilder sen :)
Jag har bestämt mig nu! :) och det blir den här sötnosen som ska bli min<3
ÅÅÅH, vad fin (ser lite ut som vår
)
Vad var det som gjorde att du valde den?
GRATTIS, och lycka till!!!
Världens sötaste. Låg och sov när vi plockade upp honom för att ta kort, därför ser han lite yrvaken ut :')
#16 vilken sötis. :) Har du nått namn till han?
#17 Visst är han! :) ja det gör han faktist lite.
Fick gå lite på utseende och jag känner också att jag fick bäst kontakt med denna valp utav de 2 jag valde mellan. När jag lyfte upp honom så la han sitt huvud på min axel och liksom borrade in sitt huvud så gulligt. Och när jag och uppfödaren fikade och valparna var i sin lilla hage så la han gång på gång upp tassarna på gallret och kollade över kanten på mig hihi.
#19 Tack :) jag tror han får heta Valentin (och kallas Valle)
#16 vad roligt!gullig valp du får
#19 vad gulligt!!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Nämen åh så söt! Och jag tycker Valentin är ett jättefint namn :)
#22 Tacktack :)
#23 Ja han är en riktig sötnos :) Tack! det tycker jag med, det passar honom så bra.

Grattis till valpen, han var jättesöt! =)
#25 Tacktack :) ska bli så roligt att hämta honom snart
Ser förrresten att du bor i Umeå, och det gör jag med, så vi kanske kan träffas någon gång med våra valpisar? Jag får min lilla kille någon gång den här veckan eller nästa.
#27 Ja men det skulle va kul :) Hur gammal är du och vilken ras är valpen?
#28 Jag fyller 16 i år, det är en liten bichon havanais
#29 Okej, själv fyller jag 19. Åh en söt liten fluffboll alltså :) Ja men som sagt det skulle va jättekul.
Förresten! Ska man vänta med att träffa andra hundar/valpar tills valpen fått sin 12-veckorsspruta eller går det bra tidigare?
Vissa säger ju att man ska vänta, medan andra säger att man ska träffa så många andra hundar så tidigt som möjligt.

Det är absolut bra att träffa andra hundar, men se till att det är stabila och trygga hundar som har ett bra språk så inget tråkigt händer. Var också noga med att de hundar du träffar innan valpen är 12v har full vaccination och är friska, så hälsa inte på någon okänd hund ute på promenaden 
(Hoppas det går bra att jag frågar) Hur ofta kan man låta hundarna leka? Har läst att man inte ska låta dem göra det för ofta när de är små, att det kan göra dem stressade. Men samtidigt ska man ju låta dem vara med andra hundar?
grattis till valpen :)
#16 Vilken liten sötnos!! :) Tycker att namnet passar honom jättebra. Ser fram emot att få se lite bilder sen när han kommit hem :D
31, Jag drog ner antalet hundträffat till 2 hundar våran andra och grannens kastrat. Jag tycker man bör akta sig lite iaf innan de fått sin 12v spruta. Jätte grattis han var jätte söt o fint namn du valt oxå :)
Jättefint namn också! Lycka till nu! :-)
#34 Tack! :)
#35 Ja han är en riktig sötnos :) Tack! Jag lovar att lägga upp en massa bilder när han kommit hem! :D (tycker synd om honom i förväg som kommer behöva stå ut med mig som är lite av en paparazzi-fotograf) Förut var mitt offer familjens katt och nu blir det lilla valpen!
#36 Okej då vet jag. Tack så mkt! :)
#37 Tusen tack! Jag längtar ihjäl mig tills jag får hämta honom, som tur är är det bara 1 dag kvar nu! :)
#32 Tack för ditt svar! :)
Nu är det inte långt kvar! :D Idag har jag flyttat till min egna lägenhet. Har packat upp det mesta faktiskt så att det är ett hem han kommer till och inte en tom lägenhet! Har också ställt fram mat-och vattenskål och gjort iordning hans bädd (men den får han ligga i på dagarna för på nätterna ska han sova i sängen med mig såklart) Har inte riktigt greppat att jag ska hämta en valp snart. En alldeles egen. Det är nått jag har drömt om sen jag var liten, alltså i 18 år. Det känns så himla underbart helt enkelt. ÄNTLIGEN! :)
#40 Nästan så man själv känner det där pirret i magen och längtan efter att få hem valpen :). Tror ni kommer passa jättebra ihop!! :D Ser fram emot att se alla de där paparazzi bilderna du kommer ta sen :P hahah
Härligt!!! (lite ot: jag vet att många har hunden i sängen men jag vill tipsa om att ha en bädd neranför… Han är ju liten nu men kommer bli STOR och boxerhår är inte det jag helst har hela sängen full av ;-). Om man sen ångrar sig är det ett tufft jobb att vänja bort. Ta det rätt, vill du är det klart Valle sover hos dig, vi har sängen hundfri och uppskattar det…) Håller med #40, längtar efter bilder!!!! Och grattis till egna lägenheten, hoppas ni båda kommer att trivas. :-)
#41 Tack det hoppas jag vi gör! :D Haha vad bra! #42 Tack för "varningen" :) det är absolut nånting värt att tänka på. Men själv tror jag inte jag kommer kunna motstå att ha honom i sängen. Han kanske kan ligga på nån filt i sängen tänkte jag. Så slipper man håret? Tack! :D

Det kan nog vara bra att vänja valpen vid att ha en egen sovplats i början, och kanske låta den komma upp i sängen på morgonen bara. Jag tänker på självständigheten och såklart kiss i sängen när valpen är liten…. grus och hundhår o allmänt smuts - då byter och tvättar man lakanen oftare ;)
De två första nätterna sov jag på golvet med Bino vid hans korg. Sen började jag med att sova i sängen och någon vecka senare fick Bino komma upp i sängen och sova om han ville. I flera månader så sov han gott i min säng under natten. Men numera sover han mest på golvet, han hoppar bara upp i sängen och sover där korta stunder under natten. Så trots att han sov gott i min säng när han var mindre så föredrar han nu att sova på golvet.
åh va kul!! boxrar som är så otroligt söta och fina! och lilla Valle var ju helt oemotståndlig.
ang att ha hund i sängen så tycker jag som TS att det är ju bara såå mysigt att det är svårt att motstå att ha hunden i sängen.
en liten boxervalp blir ju som sagt en stor boxerhund tillslut. Jag har min Grand Danois i min säng på natten. Vi ligger ofta tätt intill varandra och det är så mysigt så. Hon har en egen kudde brevid min och hon vill gärna ligga under täcket. Det blir bara till att byta sängkläder lite oftare. de har ju liknande hårlag och jag ser inga problem med det ^^
Medarbetare på Hundar.ifokus
#46 Haha kan se framför mig när Klenod ligger i sängen och gosar under täcket med huvudet på kudden :D Kunde inte låta bli att sitta här och flina när jag läste det :P
#46 ja nu tog ju 47 orden i munnen ur mig men jag ser det framför mig också
Våran amstaff gör precis likadant ligger med huvet på kudden under täcket och snarkar
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
För er som undrar varför jag inte har uppdaterat er med hur det går med lille valpen så beror det på att jag inte har nått internet. Eftersom jag nyss flyttade och inte har hunnit fixa det än. Men jag ska fixa det :) nu är jag inne på internet med mobilen men jag kan tyvärr inte lägga upp några bilder :/ Jag ska skriva lite mer utförligare och lägga upp en massa bilder när internet väl är fixat men jag kan berätta lite snabbt för er som är nyfikna. Det går jättebra med Valentin, han är så charmig och söt så att jag smälter. Just nu ligger han tätt bredvid mig i sängen (vi tar en tupplur efter en massa bus utomhus) och snarkar så sött. Han har alltid en tass på min arm när han sover och vill alltid ligga nära den lilla sötnosen :) Skriver mer sen som sagt!
#49 vad kul att det går så bra. Ser fram emot bilder :)
#49 Åh, han låter som en jättehärlig hund :)! Ser fram emot mer uppdateringar och bilder sen när du får internet :D
Myyysigt!! Vår gullis är JÄTTESTOR (17 v ju) nu, men vill gärnast sitta i knät och gosa, såå härligt!!! Njut allt vad du orkar :-)