Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 541 ggr
Tindrah
0

hund ensam?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi tänkte vänja in våran valp att börja vara ensam om några veckor,(bara korta stunder i början såklart) men undrar om det hjälper om hon har en tex kattkompis eller en annan hundkompis?

underlättar det? xD

zeretki
0

Ja, fast då är det väl inte ensamehtsträning? Jag har hört om hundar som alltid varit två, helt plötsligt dör en och då är den andra vovven inte van vid att vara ensam.

Om jag vore du skulle jag träna hunden iallafall, då kan den ju vara ensam. :)

Lotta
0

Jag tror inte att du underlättar ensamhetsträning på det sättet..bättre att gå ut en stund och gå in rätt snabbt innan valpen börjar skälla och ge godis i beröm =) Men gör inte för stort väsen av när du går in, utan kontatera bara att du kommit in igen =))

Tindrah
0

Gick in på toa en gång , stängde dörren och hon gjorde inte ett pip, men istället hade hon kissat på golvet som protest eller vad de nu kan vara XD

Finns det något sätt att underlätta träningen eller är det bara en sak som är upp till hur hunden är? 
Vill bara veta vad som är bäst ,

zeretki
0

Jag har gått efter Anders Hallgren, hur han skriver i sina böcker. Tyvärr slarvade jag med träningen när han var valp så jag får ta igen det nu, när han är 3. Inte alltid så himla lätt, därför kan jag bara rekommendera att träna när de är små.

Och träna, träna, träna - små stunder i början. Jag tränar kort träning nu, att gå utanför dörren i 30 sekunder och gå in och berömma om han inte skäller.

lena1
0

som freja säger så är Hallgrens böcker suveräna att läsa, och dom är lätta att förstå, och roliga att läsa….rekommenderar dom varmt ;-).

Jag har haft flera hundar nu i många år, men varit noga med att lära var och en att vara ensamma en stund, och det hade jag igen nu när gammelgubben och yorken fick somna för inte så länge sedan, för Snodden har inga problem alls att bli lämnad ett par timmar helt själv…..