Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1192 ggr
Gyllan
0

BORDER COLLIESAR!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan inte alla border ägare berätta lite om sina hundar och gärna en bild… de är så kul för dom är så fina :)

Jag kan börja :

Namn: Theo

Ålder: 2 år (född mars 2005)

Egenskaper max 4 st: Gullig, Busig, Hästtokig och Söt !!(jag vet att de finns 1000 men men hihi)

Tävlingar/Utställningar: en liten "låtsas" utställning när han var 5 mpnader alla fick en liten rosett mer som en bedömning bara, och han fick god kritik ska ni veta :) hihi

Alex
0

Vad fin han är. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Lotta
0

Dom är jätteläcker…när jag var 9 år hade vi en border (Sindy), stark som en oxe och så klyftig. Henne saknar jag mycket…Alex kanske därför jag är så inne på vallhund =))

lena1
0

Vilken fin border jag gillar dom helskarpt ;-), själv har jag också collie men en långhårig sådan ;-)

DianaK
0

Svärmors BorderC

Namn: Asta "Jag kallar henne Grinchen"

Ålder: 12 år Okt 5 -07

Egenskaper: Intelligent, (Jag tror hon smygläser ordboken när ingen ser på)Bestämd, Busig & alldeles FÖR söt

#0 Theo är jätte finGlad

//Diana&Asta

Gyllan
0

Tack ! :)

#2 Jag förstår de, dom är speciella det är bara så :)

#3 Tack ! Har du ingen bild på honom/henne? :D

#4 Asta var ju med fin :) har hon någon mer ras i sig, de ser lite ut som en berner senner eller hur de nu uttalas och stavas men ni vet en sån som är svart/vit och ljusbrun hihi! Hon ser smart ut, ! ;)

lena1
0

5, det finns en hel del bilder på honom, och dom jag har haft på i mitt fotoalbum, men visst kan jag sätta in en här med ;-).

DianaK
0

#5 Asta är en renrasig BCGlad

Hon fick livmoderinflamation för 1,5år sedan och blev akutopererad, hon är lite rundis, men äter nu ett special foder(Hill s r/d för att minska i vikt.Glad

Asta i mitten av bilden

Malin-A
0

lena va innne på din hemsida o kollade filmsnutten på snodden när han skulle öppna påskägget.. haha va roligt d såg ut, han hade o göra en stund =D

lena1
0

jaha vad roligt malin :-), jag brukar kalla honom för razzel och pang hund när han gör sånt, för ju mera det låter ju roligare är det tycker han :-))), jag hade tejpat massor på det ägget så han for ut i storarummet med den sedan, och kastade runt med den som en tok, tills han smart nog lade sig ner och slickade upp en bit av tejpen, och sedan ställer sig upp och har kvar tejpbiten mellan framtänderna, kastar runt med den så tejpen rullades upp självmant, och gissa om det låg godis på rumsgolvet :-))), sedan fick jag plocka bort tejp på bröstet och bakom örat på honom :-))))))

Malin-A
0

#9 haha kan tänka mig att d såg ut sen, men d e ju sånt som e kul ibland, när vi köpt hundmat så brukar ja o Lusse alltid ha dragkramp med hundmatssäcken, o d tycker han e så kul, den d blir bara små bitar av den =)

lena1
0

haha malin det är ju tur att den är tom då :-)))), jag har ju påbörjat en berättelse utifrån Snoddens sätt att se livet här hemma, med foto och text, jag ska ta tag i det igen men måste få lite vila efter namninsamlingen först som jag hade ;-), men jag kände igår att du har jag snart kommit igång igen ;-)), för Snodden är den roligaste hund jag ägt någonsin faktiskt, även om dom andra var härliga dom med på sitt sätt ;-)…..

ophelia
0

Valle gick till regnbågslandet i oktober förra året. 13 ÅR mycket älskad och saknad,

lena1
0

12, vad fin han varOskyldig ja dom lämnar ett stort tomrum efter sig, men man får trösta sig med att dom har det bra nu….

zeretki
0

#4 Samma födelsedag som jag. Flört

Malin-A
0

skulle vilja träffa snodden, han verkar hel mysig ju.. =) säg till när du skrivit klart så man kan läsa =)

lena1
0

Tack Malin för dina snälla ord :-), den hunden bjuder mig på minst ett gott skratt varje dag :-))))

Lotta
0

Jag vill också läsa…Alex hon stuntar i att vi vill…men du är inte sån du min lilla kompis tantis =)))

lena1
0

finns på min  hemmis lotta under rubriken bus-klok-snodd… www.snodden.se

Lotta
0

Jag kunde inte öppna filmen med påsk…gör jag nått fel?

lena1
0

lotta jag sitter och tittar på den nu, har du windovs media player så ska det funka, vad konstigtFörvånad

Lotta
0

Det kanske inte är på den här laptopen…ska höra med Jonny imorgon =)) Eller väcka honom så kan han fixa det på en gång Oskyldig

lena1
0

ja gör det, så frågar jag per här om det går att bara skicka mig en länk utan att gå via hemmisen,så kanske du kan se den så då…

Nu ska jag krama kudden

God natt allesammans!

BUDWAPARABIANS
0

SE HITT

JAG ÄLSKAR BODERCOLLIE FRAFÖR ALLT SIN GLÄDJE IKROPPEN SÅ ÄR BODERCOLLIE DEN AKTIVA RAS  SÅ EFTER MIN FÖRTA BODERCOLLIE TOG DE MEJ 5 ÅR NU HITTA JAG MIN TIK HON ÄR FÖDD 2006  SVART VIT E,HEDENE ROS WILFRIEDE ' FADEN ÄR HEDENE ROS MEL

JAG VILL HÅLLA PÅ ME BODERCOLLE MIN JAG HAR ANRA VALLHÚND  SCHÄFFER

STORA KRAMAR TILL BODER COLLIE ÄLSKARE

lena1
0

23, åhhh en sådan söt!!!,jag hade nog också haft en sådan om jag inte haft en knackig rygg för dom är ju såå fina:-),långhårs collien är ju lite lugnare i tempramenet….men vallhundar överhuvudtaget är mina favvisar ;-)

Cerrolyn
0

Jag är lat…

Info och bilder finns på www.unka.se

**MVH Cerrolyn

Lotta
0

#23 Dom är helt underbara, jag har varit jättesugen på en…just nu så vet jag inte riktigt, Alex har tipsat mig om lite andra =)