Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1142 ggr
[fireflies]
0

Vilken hundras passar mig?

Hej!
Har nu börjat leta runt bland havet av hundraser och skulle behöva lite hjälp av er.

Jag har haft hund innan, så detta blir inte min första. Är osäker på om jag kommer prova på agillity/lydnad, men givetvis kommer vi vistas mycket ute i naturen och träna vardagslydnad. Joggar även varje dag så ser gärna att hunden kan följa med på den turen, men som inte blir överaktiv om det skulle hända att man hoppar över det någon dag. 

Kommer flytta till lägenhet om ca 1-2år. Har fastnat för italiensk vinthund men tycker att dom är aningen för små och även dalmatiner men har hört att man inte kan lita på dom ?

Tack på förhand =)

agnesfh
0

Självklart kan man lita på Dalmatiner! Någon brukshund skulle ju passa dig bäst tycker jag. Alltså inte en jakt eller vallhund :)

/Agnes

ishestryttaren.blogg.se

Nuttra
0

Kolla på raser ur grupp 9, de flesta passar perfekt efter det du söker :D  Eller kanske grupp 10 om du gillar vinthundar.

Grupp 9

grupp 10

/Helena

Medarbetare på Brukshundraser

LinaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Spelar pälstyp någon roll? Storlek på hunden?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[fireflies]
0

Tack för svaren! Storleksmässigt gillar jag dalmatinerns storlek, men även mindre går bra. Sen vill jag gärna att pälsen ska vara ganska så lättskött :)