Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1855 ggr
[Rocky70]
0

Ang antidrag

Det var ju en tråd här ang för eller emot nosgrimma och jag skulle nog föredra grimman jämfört mot vad jag såg idag.Det är kanske många som sett det tidigare men för mig var det första gången och det var för att hunden inte skulle dra så hade dom med kopplet gjort en "tasksnara"!! De hade kopplat kopplet som vanligt i halsbandet och sen dragit kopplet och lindat det ett varv runt pungen på hunden så att den inte skulle dra.Den hunden gick på tå kan jag säga,tordes ju knappt gå framåt.Skrikandes Är det här nån vanlig företeelse eller?Har haft och hållit på med hundar hela mitt liv och aldrig ens hört talas om det.Hoppas att det inte är vanligt.

[mysvensk]
0

Men helvete vad sjukt! D:

Wand
0

Det enda jag har hört är att man kan linda kopplet runt bakdelen, skulle aldrig komma på att göra det själv dock för det är helt idiotiskt.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Lamina
0

Japp, har sett det förr. Inte så ovanligt som man skulle önska tyvärr…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

PetraKarin
0

Ja det har jag också sett. Inte okej. 
Jag har även sett två tjejer som går med varsin stor hund (förmodligen av kamphundsblandras). De har ett koppel fäst i någon form av stryphalsband och ett koppel fäst runt bakre delen på hunden.

Lite synd när det finns så många andra, bra, sätt att få ordning på drag- och utfallsproblem.

Någon som har erfarenhet av sådan här sele förresten?
http://www.petster.eu/se/art/halti-non-pull-ga-fint-sele.php
Påminner ju om de selar Emily Larlham använder.

AnneN
0

Har tyvärr sett en hel del folk som lindar kopplet runt midjan på hunden, senast denna vecka såg jag en som hade flera antidrag saker samtidigt på sin hund Skrikandes

Den hade CM´s antidraghalsband som var ihopkopplat med en nosgrimma och från grimman gick kopplet även ett varv runt hundens midja.

Gissa om jag fick frispel på den hundägaren! Gick fram och ifrågasatte det hela och skällde på dem. Det slutade med att jag fick ge dem lite träningstips och att de lovade att anmäla sig till en vardagslydnadskurs.

Detta var dessutom en mellanstor blandras på endast ca 20 kg (samma storlek som min) och unghund. Det var någon idiot på ett forum som hade tipsat om dessa produkter när de hade frågat om hjälp med att få valpen att gå fint i koppel.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Belimas
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja jag har sett det några gånger, fick även det tipset av uppfödaren till min förra hund när han var en stingslig unghund som hade knäck i lurarna. Kan ju säga att jag inte tog åt mig av det tipset utan körde enkla vanliga kontaktövningar och problemet blev löst efter ett kort tag.

Chilli10
0

Har aldrig sett det, stackars vovve :( Har däremot sett att man lägger kopplet ett varv runt bakdelen som flera av er nämner. 
Vet att pappa gjorde så när han spårade med sin golden många år sedan..

Fridaaaa
0

verkligen inte okj, djurplågare är såna människor :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.