Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1007 ggr
Ketang
0

Förbannad!!!

Har haft en gammal klasskompis som tagit ut mina hundar ett par veckor nu och nu kan inte hon längre så vi bestämde att jag skulle lägga ut pengarna till henne så skulle hon lägga nyckeln in där efter som jag jobbar extremt mycket denna veckan. (Min man är hemma men vi vill inte riskera att hon väcker dottern som sover därför valde vi att göra så här.) Jag la ut pengarna och tog för givet att hon la nyckeln under krukan efter som vi kommit överens om det. MEN jag hade missat att lägga ut pengar för veckan innan och då behöll hon nyckeln utan att tala om det. Jag lovade att lägga ut pengarna så fort jag har tid att ta ut pengar. ABSOLUT senast söndag då jag för första dagen är ledig på över en vecka! (Jag har alltså jobbat 06:45-20:00 eller 22:00 varje dag)

Nu skickade jag ett sms och frågade snällt om hon glömt lägga nyckeln här och då säger hon att jag får nyckeln när hon får sina pengar. Grejen är att det var meningen att en annan tjej skulle kommit och gått ut med hundarna i dag och skulle tagit just den nyckeln. Hade det blivit så och nyckeln inte legat där jag absolut trodde att den låg så hade inte hundarna fått gå ut i dag och DÅ hade hon fått veta att hon lever!

Grejjen är att hon sen ställde till med ett jäkla liv och det slutade med att man karl fick åka ner och hämta nyckeln hos hennes sambo efter som hon inte ville vara hemma när vi hämtade nyckeln….

Ledsen att jag tagit upp er tid med mitt gnäll. Men när mina hundar eller dottern riskerar att hamna i kläm pga att någon korkad brud betéer sig som en idiot blir jag galen!  Vi har en gemensam vän, har gått i samma klass i flera år och umgåtts jätte mycket. Hon vet var jag bor och har ALLA mina kontakt uppgifter så hon kan LÄTT påminna mig om pengarna OM jag skulle ha glömt dom på söndag… Ändå väljer hon att bråka om ynka 200:- som jag skulle fixat så fort jag hunnit. Hon VET att jag inte hade hunnit komma ner själv och hämta nyckeln för att jag bara är hemma och vänder….. #¤"¤%#/%#&/"¤¤"!!!! TÄNK om hundarna varit inlåsta här hela dagen och ingen hade kunnat komma in och ta ut dom?!?!

[Alexis78]
0

Men jag fattar inte, om din sambo är hemma så hade det väl inte varit kris även om hon inte lämnat nyckeln? Är inte han kapabel att gå ut med hundarna?

LinaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Usch ja, vilken tråkig upplevelse. Tråkigt med folk som är så uppslukade över pengar. Kan väl förstå om hon hade varit en helt "okänd" person som du inte kände sedan innan, men nu när du kände henne så förstår jag inte hur man kan bråka om 200:-
Sånna personer ska man hålla sig borta ifrån.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Ketang
0

#1 Ja han har varit hemma här i kväll ja. Men på dagarna jobbar ju han ockå. Vi bestämde att hon skulle läggta nyckeln ute för att inte väcka dottern… Han är fullt kapabel att gå ut med våra hundar!

[Forest]
0

Jag säger så här strular man både du o hon så ge upp hundpassningen jag tycker man ska vara bra överens antigen betalar man per gång eller varje vecka eller mer som "månadslön". Leta efter annan som kan hjälpa dig iforsättningen är mitt tips är hon sur kan det vara så att hon går o småmuttrar när hon är ute med dina hundar därmed känner dom av hennes humör o då blir ju inte promenaden så givande för dom. Hoppas du hittar nån annan, trist när det ska strula. Jag hade tagit att nån missar lägga ut men då kan man annars ringa o påminna om det slipper man sura för det.

Ketang
0

Hon har ju skaffat ny valp så hon kommer inte gå ut med mina mer. Strulet kom ju när vi skulle avsluta det hela och hon tjurade ihop. Skit samma, jag har hittat en tjej här på gatan som har tagit ut dom för första gången i dag. Ska slå henne en signal nu och se hur det har gått Skrattande

[Forest]
0

5 skönt o höra :)

Banankaka320
0

Men vart stört att hon tar nyckeln! O.o Det kan man ju anmäla.

Ketang
0

#7 Ja det är det…. Men nu har vi ju varit och hämtat den ;-)