Vilken hundras passar mig?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tänkte göra en lite rolig grej då jag ska skaffa mig en hund till. Då ni kan komma med förslag vad för hund som passar mig, varför/varför inte osv. Vet att det är svårt, vet även redan vad jag vill ha för hund. Men valet står mellan olika raser ändå. Men utifrån lite information ska ni få avgöra vad ni tycker!
Jag är iaf alldeles snart 18år, bor hemma än. Har två yngre syskon. Har idag en hund, Papillon som jag fick som 4åring. Han är idag drygt 15år!! lever livet som pensionär nu. Har även 4hästar och 2marsvin. Bor på en större gård med stora ytor. Är aktiv och håller igång med det mesta, aldrig stilla. haha! Går gärna ut i skog och på långa promenader. Något jag verkligen saknar nu när min hund är såpass gammal.
"Lånar" en jakthund som jag går ut med några gånger i veckan, tar varje tillfälle i akt när det gäller att passa hundar åt kompisar och så. Har erfarenhet av hundar sen liten och har träffat på en hel del olika. Min nya hund blir förmodlingen nått större än papillon denhär gången. Vad tror ni passar? utav denhär lilla kortisen kanske det är svårt, men på ett ungefär, kul o se =)
Slänger upp en bild på min Papillon "Bamse" & staffen "Thelma".
Asså om du vill ha en aktiv och lättsköt kompis så säger jag whippet!
Jag har själv en whippet som jag tatmed när jag rider ut med kompisar.
Så om du vill ha en snäll kompis så är det en whippet jag höjer händerna för.. :D
Bacon, svaret är bacon.
Ja, vore ju super om hunden kunde hänga med när man rider! Hade en jack russell med en gång hon sprang med så bra :) Men nu är jag ju inne på stor hund denhär gången. Men det är nog en trevlig hund, har en kompis som har en faktiskt! :)
Trevligt :)
Men min Whippet (Akilles) Har heller aldrig varit feg som vääldigt många säger att whippets är..
Och man kan ju köra Agility och massa annat med dem. 
Bacon, svaret är bacon.
Tycker du om olika hundsporter röstar jag på Aussie. Den finaste och bästa ras som finns!
Min följer med överallt, funkar med alla sorters djur och springer med när jag rider.
#5 ja, det är en ras jag funderat myckeet på! jättefin ras och en som jag tror skulle passa väldigt bra faktiskt.
#6 Rekommenderar verkligen! PMa om du vill ha lite info :)
Nu har du ju mest skrivit om motion, är du intresserad av någon hundsport också?
En aussie kräver ju mer aktivering än bara promenader 
- Mvh Emma
Säger nog aussie, dock behöver den även få tänka lite varje dag :)