Elstängsel..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej
Min tik på ett år fick sig en stöt av ett får/häststängsel och nu vägrar hon gå förbi. Det funkar inte om man går över vägen och går på andra sidan så att det blir längre till stängslet eller att man lockar med godis, vi har även testat att gå tillsammans med flera människor, dock inte tillsammans med andra hundar, men det fungerar inte.
Alla tips och råd uppskattas! 
2 saker kan funka. Börja med att distrahera henne genom kanske nån typ av träning som hon gillar kanske lydnad? godissök?
Funkar inte det kan det vara som så att man får helt enkelt sluta fjompa sig med locka o sånt utan traska rakt fram inte titta på hunden utan bete dig som om det är normalt. Hoppas att du får bättre tips jag har iaf provat med sluta fjompa då våran tik vart rädd för att pasera ett högt plank/staket där agrisivahundar bor o de titta ut genom en kattlucka skrämnde både mig o hunden. Men vi har paserat där ett par gg utan problem då har hundarna inte vart ute.
jag har försökt med det andra som du skrev då jag har hört att det kan fungera när hundarna vägrar gå förbi saker osv men det gick inte