Löp?
Har hittat små fläckar efter droppar på golvet några gånger sen i förrgår. Det är inte direkt blodrött, ser mer ut som blod blandat med vatten.
Har aldrig haft tik förut så har aldrig varit med om löp heller, men kan det vara att hon löper nu?
Enligt förra ägaren löpte hon senast i Januari.
Tacksam för svar!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Grattis, hon löper :)
Det brukar se ut lite som hallon/jordgubbssaft i början :)
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Puh, då slipper jag oroa mig halvt till döds, haha. Tänk vad fjompig man är när det gäller hundarna 
Haha jag vet, hemskt är det :b
Speciellt när man aldrig haft tik förut, jag oroade mig för allt vid min första tiks första löp - haha :b
Grattis :) Själv oroar jag mig för att jag inte märkt att tiken löpt ännu (12 månader)… börjar fundera på att ringa veterinären för undersökning…
#4 Vissa hundar löper ju inte förrän vid 1 ½ års ålder. Sen kan de ju ha "tysta" löp, dvs som man inte märker..
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
det låter som löp gör ett papperstest ta lite toapapper o torka musen på henne :) ofta brukar man se att tiken blir mer envis på lukta på varenda pissefläck ute o att de går o små skvätter själva oxå :P reklamen ska ju ges ut till alla. En del tikar löper mer än 2 gg per år så hon kan vara en som löper 3 gg per år. Skriv upp när hon börja löpa så kan du räkna ut när nästa löp ska komma jag tycker det är skönt o ha lite koll på det.
#6, HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA reklamen ska ju ges ut till alla.
Helt underbar!!
7 
Forest: Du har alltid så härliga uttryck
Gillar det!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
9
Mjo jag vart ju lite paff när chanel hade sitt första löp o lämna väl ut hela hennes adres med telefonnr o allt verka det som, så hennes visitkort gav 2 hanar som satt och ylade på våran gård (hureslägenhet med bakgård) jag visste lite vart dessa två hanar bode så det var bara gå runt det området o fråga om de kände igen hundarna
Det tog inte långtid så kom en rädd matte o sa åh du hitta mina hundar tack gode gud. Förklara att de häslsa på våran löptik, de hade lyckas öppna dörren själva o smitigt ut när hon låg o vila efter jobbat natt. De kom itne mer på besök så jag tror matte låste väl efter sig efter det 
Fast Smilla är ju 6 år och har löpt förr, första gången för mig bara
Nog är hon envisare ute, ska lukta överallt! Men skönt att allt är som det ska iaf 
#11 Haha okej, då förstår jag :P
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
11 ja det vet jag men det är ändå bra att ha lite koll på hennes löp :) envisheten kan vara skitjobbig ibland. Kan tipsa dig om ha henne inte lös utan rymfritt staket då tikar oxå kan drabbas av total dövhet de har bara en sak i tanken o det är att skaffa sig en snygging 
Vi har ett högt plank runt gården och nu har jag henne inte lös alls på promenader, vilket jag annars alltid har. Idag var två okastrerade hanhundar här men där fanns inget intresse alls, inte från varken dem eller Smilla.
Nästa vecka ska vi iväg och campa, får hoppas att det inte är några okastrerade hanhundar på samma camping