Hundar iFokus

Hundar

Etikettagility
Läst 1781 ggr
[WX5]
0

Kan man träna agility

Med en Mops?

Du fråga ja vet men jag vill ändå ha ett svar. Skrattande

[Renor]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, de e klart man kan! Glad
Fast de kanse får problem när de ska hoppa… men man anpassar ju hindren efter rasen så de borde inte vara något problm…Flört

Chilli10
0

Kan man väl göra med alla hundar, frågan är hur bra det går. Olika hundar är ju olika bra lämpade för olika grenar.

[WX5]
0

Ja det var något sånt jag tänkte på. Och sen har jag hört att kortnosade hundar har problem med andningen.

Chilli10
0

Ja, kortnosade hundar kan ha problem med andningen. Inte speciellt troligt att alla har det.

[WX5]
0

Aha okej. Då vet jag. Jag vill nämligen ha en Mops och samtidigt träna lite agility och tricks.

Michaela-N
0

Ska du träna agility skulle jag välja en annan ras. De flesta mopsar harklar sig och snörvlar när man är ute på en vanlig promenad, hur lämpar de sig då för en hinderbana?
Det framgår säkert att jag inte tycker om mopsaveln och förstår mig inte på varför man väljer en hund med sån kort nos, men det är helt enkelt vad jag tycker och det står jag för =D

[WX5]
0

Så seriös tänker jag inte vara med agilityn utan mer som en socialträning för mig och lära hunden lite saker.

Hihi ja smaken är ju som baken men jag gillar små hundar. Och mopsen är sötful :D

Michaela-N
0

#7 Ja, naturligtvis är de söta. Älskar öronen…. <3

Men jag tycker inte att man ska fortsätta avla på hundar med platt nos, men jag inser att jag inte kan stoppa den själv. Nåväl. Lycka till!

[WX5]
0

Tack.

Nä det vet jag inte heller för det är nog många (?) som gillar såna raser så efterfrågan lär det alltid bli. Hellre mops än kamphundar.

Beckibus
0

Man kan köra agility med alla raser bara man anpassar efter vad dom orkar..

Kul ska nämligen också köra med min har en valp härSkrattanderoligt att du vill ha en……..

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[WX5]
0

Hej Beckibus. Kul att du också gillar en Mops. Hur går det för dig och hunden?

Fridaaaa
0

#9 Finns inget igentligen som heter "kamphundar" visst vissa hundar är avlade för att kampa förr, men inte nu, man kan träna vilken ras som helst att bli "kamphund" i fel händer.

Men mops går att träna lite smått med agility :) Så länge hunden tycker det är roligt så. Den kan ju t.ex tunnel,säcken, slalom, behöver ju inte nödvändigtvis hoppa så mkt :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[WX5]
0

#12 Ja det var såna hundar jag tänkte på. Såna som hamnar i fel händer och ser ut som såna där läskiga hundar. men eftersom man inte kan styra riktigt vem som köper vad så blir även detta svårt.

Tänkte att det kanske skulle vara svårt med hoppandet ftersom dom är så små och kompakta. En YST (min andra favoritras)  är ju lite mera spänstigare i kroppsformen.

Beckibus
0

#11 jo det går jhätte bra hon ÄLSKAR det verkligen ´men det är bara för skojskull jag hade inte tänkt tävla….

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[WX5]
0

Vad kul. Tävla tänkte jag inte heller. Skrattande

Fridaaaa
0

#13 Ja tyvärr är det så. Det är ju ägaren det hänger på :)
Ja dem är mer spänstiga :D
Men kanske en shetland sheepdog? med trevliga små hundar eller bostonterrier?

Chilli10
0

#12 Tack för att någon annan nämner det! :)

[WX5]
0

#16. Har funderat på en sån men det är alldeles för mycket päls. Flört

Fridaaaa
0

#17 :)

#18 Ok men bostonterrier? Dem har kort päls, och är "lite" plattnosade :D alerta och trevliga hundar:)

[WX5]
0

Nu behöver det inte vara ne plattnosad utan det går bra med en liten hund. Har tre favoriter. YST är den första, Mops och Chihuhua (stavningen blev säkert fel nu) delar plats.

Fridaaaa
0

#20 Okej :D Men york och Chihuahua passar nog bättre till agility än mops :)

[WX5]
0

Jo det tror jag med. Skrattande

[Driva]
0

jag såg en mops på aglity tävlingen i gbg förra helgen. Grymt gullig :)

[WX5]
0

#23 Skrattande

rebz
0

Vet en blandis melan mops och borderterrier (Ser ut som en mops och har mopsens platta nos) som kör agility. Har inte varit några problem för dom.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

[Driva]
0

Jag tycker det bara är bra man aktivirear sin hund oavsett ras. Sen om man ska satsa på agility kanske mops inte är optimal, men ska man bara ha kul träning tycker jag att då spelar rasen inte någon roll…