Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 6084 ggr
rebz
0

Hurtta Kyltäcke

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Köpte ett Hurtta Kyltäcke till Bino idag. Fanns i blått och lila. Tog såklart min favoritfärg, blå! :D
Vi frågade lite om täcket då det är relativt nytt, de fick in det typ förra veckan. De sa att de tror att det är jättebra, för Hurtta är ju inget skitmärke direkt ;). Så sa de att det var en som köpt innan men hon hade inte hunnit testa det och att när jag testat skulle jag komma in och säga om det funkade bra :)

Vet inte om det blir tillfälle att testa det idag då vi var ute direkt när vi kom hem och när vi ska gå ut sen framåt kvällen så är det mycket svalare.
Men jag ska definitivt testa det imorgon om det är varmt. Vi ska ju på tävlingslydnadskurs imorn så det är ett perfekt tillfälle att testa det :).

Täcket funkar så att man sköljer/doppar det i kallt vatten och kramar ur tills det inte droppar och sen sätter man det på hunden. Täcket ska då ge en avkylande effekt när vattnet avdunstar. Hur länge det "kyler" beror på temperaturen i luften och hur mycket man vistas i solen.

Binos täcke är i stl 35 och kostade 569kr. De större täckena kostade 599kr. och de minsta kostade 539kr har jag för mig.

Någon mer här som köpt och redan hunnit testa? Någon som vet någon som testat det? Någon som funderar på att köpa ett? :)

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Chilli10
0

Nej men vad häftigt, speciellt om det fungerar ;)
Har inte ens sett eller läst om ngt liknande innan :) Men är ju toppen om det hjälper! Du får berätta sen när du testat :D

Fridaaaa
0

Vill ha men är svindyrt till en stor hund plus att det är svårt att hitta tyvärr

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

rebz
0

#1 Nae Hurtta är ju först med det här och de har precis kommit ut på marknaden så :). Jag ska defenitivt berätta om det funkar sen.

#2 Nja 599kr för största storleken (var typ 70 eller nått) kostade det här i Linköping på Arken Zoo. Det är ju ungefär så mycket som ett vanligt värmetäcke från Hurtta kostar..
Svårt att hitta kan det vara då det precis kommit ut på marknaden.

Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm

Chilli10
0

#3 Jaha, då var det inte så onstigt då :P Vad bra!
Btw, fin färg! Han passar i det :)

Sophie&Segra
0

Jag skulle vilja köpa till båda vovvarna, men speciellt Schäfern då hon tycker värmen är riktigt jobbig.

Men har ingen större lust att slänga ut så mycket pengar bara sådär. Har två kyldukar här, men ett sånt där täcke hade verkligen varit perfekt då det ju är nör hon rör sig som hon tycker det är pest o pina med värmen.

Jag tror jag väntar lite till o ser vad folk tycker om täcket och sen kanske det hinner komma ut billigare varianter också, då det blir aningens saftigt att punga ut ca 1200kr för två täcken till hundarna :b

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

rebz
0

#4 Ne inte konstigt alls ;) hehe. Ja de sa samma sak i affären, vitt och ljusblått är en bra kombination :D

#5 Klart man ska vänta om man är osäker, speciellt när man har två hundar att köpa till :). Ja kan mycket väl komma ut billigare varianter, men frågan är hur bra just den billigare varianten kommer vara :).

Jag ska uppdatera sen när jag testat det ;)

Zootropic säljer kyltäckena. Här har ni länk.

pillan33
0

Jag tyckte att jag hade läst om ett kyltäcke innan så jag gick och bläddrade i mina gamla Härliga Hund tidningar från 2010 och hittade det. Det är ett täcke från Ruffwear som heter Ruffwear Swamp Cooler Kyltäcke och det har samma funktion som hurtta's täcke.

Funderar starkt på att investera i ett sådant faktiskt. Ska bli kul att läsa om det fungerar. Om det fungerar så är det ju superbra att ha :)

rebz
0

#7 Nice. Googlade det, Ruffwear täckena var i samma prisklass som Hurttas täcken. Dock verkar de inte finnas på många ställen :S.

Trots att Ruffwear är ett ok märke tror jag mer på Hurtta, kan bero på att jag gillar Hurttas produkter överlag :)

Fridaaaa
0

#3 Det för litet för Lillan :(

pillan33
0

#8 Ja om jag köper ett blir det nog ett från Hurtta då det dels är lättare att få tag på och att jag "litar" mer på deras produkter faktiskt. :)

Här kan man iaf hitta Ruffwears version av täcket. :)

rebz
0

#9 Kolla länken jag la in i #6. De har upp till stl 80

rebz
0

#10 Ja jag tänker på samma sätt som du ;). Du får hålla koll på min uppdatering sen om hur täcket var :)

pillan33
0

#9 Hur stort behöver hon? Det finns täcken upp till 80cm på sidan dit rebz länkade i inlägg #6 :)

pillan33
0

#12 Japp det ska jag absolut göra :D

Fridaaaa
0

#11 Okej, ja storlek 80 kan hon definitivt ha:D

[Forest]
0

Jätte fin vart han i täcket hoppas att han gillar det och att det funkar glöm inte att skriva hur täcket är :)

Mixxie
0

Skriv gärna om det fungerar då kanske det är nått för min hund :) Han var jätte söt i täcket.

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

rebz
0

Testade täcket förut. Bara satte på duschen på det kallaste och blötte ner täcket noga. Sen fick jag vrida ur det ett par gånger tills det hade slutat droppa. Man kände att själva täcket var svalt då :). Så satte jag på det och gick ut.

Tyckte det funkade rätt bra. Visst flåsade han efter en stund då det var så kvavt i luften, men han var inte alls lika slö som han varit tidigare i det här vädret. Han hängde glatt med trots hettan. Vi tog en kort promenad i värmen på typ 10-15 minuter och när vi var hemma så var täcket fortfarande lika svalt som när vi gick ut. Och jag kände på Bino där täcket suttit och där var han sval :).
Måste såklart använda täcket ett par gången i olika syften som promenad, träning, bilåkning eller bara att vara ute och ta det lugnt i skuggan. Men än så länge kan jag bara tala gott om det :)

[Forest]
0

18 låter bra :)

LinaK
0

Sånt fint täcke, och det verkar ju väldigt bra Glad Synd att det är så dyrt bara. Blir mycket pengar när man har två hundar.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

monsterblom
0

verkar ju skitsmart! sånna måste införskaffas till hundarna!

de måste ju kunna användas även vid längre jobb.

monsterblom
0

verkar ju skitsmart! sånna måste införskaffas till hundarna!

de måste ju kunna användas även vid längre jobb.

Mickvor
0

Åååh lila skulle jag vilja ha till mina! de blir helt mosade av värmen, speciellt Mira. Så ja, kyltäcken vore fab. Fast ett av varje färg vore kanske roligast iof ;D

Nikkis
0

Min kompis med Njuffe har ett sådant, såg honom ha på sig det under en utställning i torsdags och det verkade helt super! =D
Speciellt för en hund med sådan päls som han har, helsvart då också givetvis.

Dock tycker jag att det är aningens för dyrt, men har däremot kylduk som funkar lika bra för min hund. ^^

Maliiin
0

Ska bli kul att se om det fungerar :)

Synd bara att det är förbjudet att använda sådana på tävling då det räknas som doping om man lägger blöta handdukar eller täcken över hundarna..