Podengo
Jag såg en podengo portugese idag och försökte hitta info om de, men hittade inte så mycket.
Någon som har erfarenhet av dessa hundar?
De är sååå fina! Ser ut som små mini-rävar (om du tänker på de små, finns ju tre storlekar) Det jag hört om dem är bara positivt! Aktiva och följsamma…ganska tuffa, framåt. Har tyvärr aldrig hälsat på någon själv..
Det finns en del uppfödare här i sverige som verkar bra, har du t.ex varit inne på rasklubbens hemsida? Det kanske blir en liten podengo här hos mig en dag… :)
har en vän som har två stycken. dom är väldigt pigga och vakna. mjuka och följsamma. de lyssnar väldigt bra.
det pratar väldigt gärna mkt, vilket inte så många tycker är ok.
dom har ju en väldigt stark jaktinstinkt. hennes drar inte efter något så länge hon håller i kopplet. men råkar de komma lösa så drar de på sekunden. ingen tvekan då inte. de ger ett väldigt klokt intryck. sen tycker jag att de är väldigt vackra
har en vän som har två stycken. dom är väldigt pigga och vakna. mjuka och följsamma. de lyssnar väldigt bra.
det pratar väldigt gärna mkt, vilket inte så många tycker är ok.
dom har ju en väldigt stark jaktinstinkt. hennes drar inte efter något så länge hon håller i kopplet. men råkar de komma lösa så drar de på sekunden. ingen tvekan då inte. de ger ett väldigt klokt intryck. sen tycker jag att de är väldigt vackra