Hur löser ni det ?
Hej på er!
Antar att det är några stycken som tränar agility. Hur gör ni på sommaren (då det är varmt) och ni ska träna agility?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tränar väldigt lite o är ganska nybörjare jag o hunden (1 år o 2 mån gammal hund) jag har sagt att vi kommer åka på kvällen eller på förmiddagen, men så har jag även köpt tunnel,däck,slalom samt har några hinder här hemma.
Vi som tränade i tävlinggruppen tränade varje tisdag på kvällen vid halv sju, då var det inte så varmt. men man får ta det lugnt. Köra ett lopp sen vila och sen köra igen när hunden återhämtat sig. Sommarträningen är ju ganska viktig eftersom det är den riktiga högsäsången för agility. de flesta tävlingarna ligger på försommaren, sommaren och sensommaren. Visst sen finns det innomhustävlingar också på vintern eller på sen höst eller tidig vår.
Men somsagt, kör på som vanligt dock mer vila/återhämtning (i skuggan såklart) för flåsets skull plus mycket vatten så ska det nog gå utan några problem alls om nu inte hunden är väldigt värmekänslig och överviktig. men ser att du har en sheltie och de har ju lång päls som isolerar bort värmen också så det ska nog gå hur bra som helst!!
Lycka till
Medarbetare på Hundar.ifokus
Tack för svaren! 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.