Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 5308 ggr
Pinsch
0

Vilka tider ska hunden ha mat?

Hej jag är ny här och undrar vid vilka tider min hund ska ha mat? Han är en 5 månader gammal Dvärgkorsning Pinsch/Pom

Vi har även katter och jag ser ju att han går till deras mat och äter ibland, lite svårt att undvika det med.

pius314
0

Vår valp får frukost lunch och middag, tanken är att vi ska gå över till två mål när han blir lite större. Men än är han bara 3,5 månader, boxer kanske ska tilläggas, vet inte om det skiljer sig mellan små och stora raser… Följer uppfödarens rek. och barf-ar om det kan skilja sig mot torrfoder vet jag inte heller… He he kanske inte blev så mycket handfasta tips men hur utfodrar du själv din valp idag?

• Tillräckligt bra är perfekt! -
[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Katternas mat kan man ställa upp så inte hunden kommer åt maten. Jag ger våran hund 2 gg per dag förmiddagen o på kvällen sent 23 då hon är lite nattätare. När hon var yngre fick hon 3 gånger per dag men pga kräsenheten hon har minska jag ner måltiderna o lät henne bli hungrig=äter bättre. Man bör gå lite hur aktiv valpen är samt hur mycket hull den har, är den smal ger oftare är mitt tips. Är din valp mycket hungrig behöver den säkert äta ett mål extra?

jesse741
0

När jag har valp så får dom mat 3 gång/dag. Som vuxen får dom 2 gång/dag.

Mina hundar tycker oxå att kattmat e mumsigt. Så jag har satt gjort en kompostgaller "tunnel" som bara katterna kan gå igenom och så dom kan äta i lugn och ro.

Pinsch
0

Tack för svar. Tunnel är nog att utesluta då en del katter är större än hunden :)

Han får på morgonen, eftermiddag och kväll. Men jag upplever honom som aldrig hungrig. Han går inte fram till skålen när man tar fram den med mat utan man får ta dit honom och försöka få honom intresserad. Katterna däremot är tokiga i hans mat…

Han är nog mer smal än tjock men det har nog mer med rasen att göra en dvärgpinscher blandning.

Cassii
0

Lånar tråden lite om det är okej.. :) När byter man till två mål per dag? :)

pius314
0

#5 när de börjar lämna lite har jag hört, men har svårt att tänka mig den situationen här… Matglad valp :-)

• Tillräckligt bra är perfekt! -
[Forest]
0

5 det är någ olika eftersom våran bara vände o visa inget intresse alls för äta mellanmål så sluta jag servera det oxå :)

Cassii
0

Jaha, för min är väldigt matglad, hehe :)

[Forest]
0

8 hur gammal är din valp nu? jag ser inget fel i att ge lite oftare :)

Cassii
0

#9 Hon är 17 veckor :)

SaraC
0

Se till att valpen får äta ifred för katterna och att katterna får ha sin mat ifred, dumt om den äter sig mer eller mindre mätt på deras mat. Vi har kattmaten på en bänk i köket.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Noa-Nisse
0

min är 1½ år gammal, och lämnar aldrig. hon äter 3 ggr per dag. Hade hon fått 4 ggr hade hon ätit det också… väääldigt matglad.

Medarbetare på Hundar.ifokus

Nuttra
0

min valp på 21 veckor får 2 ggr/dag,

Det var det hon fick innan så vi fortsätter så :P

/Helena

Medarbetare på Brukshundraser

Maliiin
0

här får dom morgon ock kväll.

Som valpar fick dom morgon, middag och kväll..