Rönka
Hej!
Jag har en pumikille som snart fyller 2 år. Jag har bestämt mig för att rönka hans armbågar och höfter innan vi börjar med agility. Så då undrar jag:
1. Om mi rönkat era hundar, Vilken veterinär gjorde ni det hos?
2 .Hur mycketr kostade det för er?
3. Måste hunden sövas helt eller räcker de med lugnade spruta?
Mvh Elin
1. vi har höftledsröntgat tre hundar(en armbågsröntgades också) i öjebyn.
2. för höfter och armbågar kostade det ca 1300 kr.
3. Dom sövs inte helt utan får lugnande. Men det ser ut som att dom sover.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Tack för svar.
Okej..
Bara 1300?:O Trodde höft och armbågar skulle gå på minst runt 3000..
Om dom från lugnande tar det lång tid för dom att vakna igen då?
Hur lång tid tar de att rönka?
#2 Ja men det är en ganska liten djurklinik. Men det går nog inte på 3000 någonstans. jag skulle tro att dom flesta tar kring 1500, kanske upp till 2000.
Det är olika för alla men det tar kanske 10-15 minuter för dom att vakna och röntgen tar kring 20 minuter.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
1 vi har rönkat och det kostade med avläsning av plåtarna ca 1400kr minns inte exakt priset +- ett par hundra max minns att jag tyckte det var billigt iaf 
2 vi gjorde det hos våran vetrinär
3 det räckte med att våran fick lugnande hon sov tillomed :) Men vet om de som får söva sin hund pga de inte kan koppla av då blir det betydligt dyrare.
okej.. Ska kolla va mín vet tar. Är livrädd för att söva så gör inte de om det inte är absolut ända utvägen..
Vi röntgade våran hund på strömsholms djursjukhus tror det gick på 1540 kr då skickade dom iväg plåtarna till skk. Det var HD och AD vi gjorde. Han fick en spruta lugnande.
Vi var där väldigt länge då han först fick för lite lugnande, tror det tog närmare 2 1/2 timme.