Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1039 ggr
Karmatarerskanise
0

1 juni

Då är vi inne på sommarmånaderna nu. Känns det som sommar tycker ni?
Har ni några roliga sommarplaner?

[Tess86]
0

När jag var ute med Skade i morse var det jämngrått och småduggade och det kändes inte alls som sommar. Men under dagen sprack det upp och nyss var vi ute på en kulle och satt i högt gräs och värmen från solen kändes verkligen somrig. 

Vi har en sommarplan som jag ser fram emot. Varje sommar är vi ute och vandrar och tältar några dagar. Vi går inte så långt utan det blir mycket bad och matlagning och bara njuta av naturen. I år blir förhoppningsvis första gången vi har hund med oss. Skade är sju och en halv månad nu så hon hinner bli ett par månader till innan vi ska ut. Vi vet att hon inte får gå för långt så vi ska ta det ännu lugnare i år än tidigare år. Vi tror att det ska funka finfint och att hon ska gilla det. Det viktigaste är att hon lär sig att gå fint tills dess, för ingen orkar bära på en tung ryggsäck och hålla i en dragig hund. Men vi tror att hon kommer klara det också, hon går så fint redan nu och går närmast perfekt många promenader.

Annars blir det nog många dagar ute på landet också. Där har vi inhägnad tomt så att Skade kan vara ute hela dagarna. Vi har också nära till ett hundbad där vi hoppas träffa andra hundar och Skade ska få åka båt för första gången i sitt liv.

[Boedam]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här är det sommar! Solen skiner och över 20 grader ute :D HÄRLIGT!

I sommar ska vi skaffa hund!! :D :D :D :D Ser fram imot det <3 Fast bara om vi hittar en uppfödare då da :'(

rebz
0

Oj vad tiden går fort! Ja här känns det som sommar. Igår var det säkert 27-28 grader och idag är det kanske 23-24. Bino och jag har precis varit ute i hettan och han har fått springa och busa av sig lite på fotbollsplanen :)

Vi ska göra några roliga saker i sommar. Först så fyller Bino 1 år nu den 22:a juni så det ska firas :). Sen har vi kursavslutning i tävlningslydnaden nästa vecka. Så ska vi åka till en stuga i Vänersborg 29-31 juli för då är det valpträff i Trollhättan den 30:e. Så då slipper vi åka så långt :D Ska bli suuuuuuuperkul! Sen kanske jag ska ställa ut Bino i Finspång i juli, får se om pappa ställer upp och skjutsar och hänger på bara :)

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

zoolatri
0

Här är det sommar! Jag och hundarna cyklade till Nolhagaparken och hittade en solfläck där vi gottade oss några timmar. Studenterna sprang ut i en annan del av parken, vi såg inte en enda student med de hördes;)

Jag har fått tre veckors ofrivillig semester i juni så jag ska försöka hinna med allt sånt som annars skjuts i framtiden. Sedan ska jag jobba ihjäl mig i juli istället, är ledig fem dagar i hela juli…

I augusti kommer vår efterlängtade fjällvandring! Då ska jag, sambon och hundarna upp till jämtland och traska runt. Underbart!

Fridaaaa
0

Har inga direkt sommarplaner. Får väl se vad som händer.
Har ju Lillan och massa andra djur, så svårt att resa iväg plus att det kostar.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Sniff]
0

I sommar ska jag… få min första hund! {#emotions_dlg.laughing}Ska bli så kul! Sen får vi väl se vad som händer. Vi ska åka till Gotland också. Och slappa!

Fridaaaa
0

#6 Vad roligt och spännande! Vad blir det för ras?:D

[Sniff]
0

#7 Bichon Havanais{#emotions_dlg.laughing}

Noa-Nisse
0

Sommar är det verkligen!! igår låg jag inne i lägenheten med fördragna persienner och fläkten på för fullt! det var 29 grader ute och jag led… Hehe, brukar gilla värme men det blåste inte ett dugg heller och helt blå himmel och solen stekte!!

Idag är det bättre. 22 grader och vi har varit ute på långpromenad! vinden svalkade lagom mycket, men ändå varmt!!

Har inga speciellta planer till sommaren, bara en del utställningar och en efterlängtad semester :D

Medarbetare på Hundar.ifokus

Fridaaaa
0

#8 vad gulligt :D

[Sniff]
0

#10 Hihi tack, jag tror att det här kommer bli jättebra{#emotions_dlg.laughing}

Fridaaaa
0

#11 Tror och hoppas jag med {#emotions_dlg.wink}

KvirrZ
0

Sommar ja!! Debbie tog sitt första dopp för i år igår och badade tills hon knappt orkade simma mer, härligt att se :)

Sen fyller hon tre i juli, stora tjejen nu!

- Mvh Emma

Emaljoh4
0

SOmmar står detta på schmena:

- Sommarjobb i 4 veckor

- Ställa ut Moa.

Sen vet jag inte.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Loveradio
0

I sommar blir jag med valp :) ska bli jätteroligt och spännande. Så kommer bli en toppensommar!

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

rebz
0

#15 Har du tingat en valp nu? Vilken kennel blev det? :D

Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm

Loveradio
0

#16 Skulle ha besökt en uppfödare i Örebro på måndag, eftersom jag ändå är nere i östergötland, då jag besöker min mamma. Och min mamma skulle ställa upp och skjutsa mig dit, var det bestämt. Men plötsligt så ändrar hon sig och säger att det är för långt och vägrar därför skjutsa mig. Och jag kan inte på annat sätt ta mig till uppfödaren. Så det blir inget… Hade sett jättemycket fram emot att träffa valparna, äntligen…

Som tur är har jag 2 andra alternativ. Att köpa en från en uppfödare här i norrland, i Boden. Hon har tigrerade hanar. Eller en från en annan uppfödare som bor vid Stockholm, som också hon har en tigrerad hane.

:)

jollycox
0

Ja här var det sommar idag, skitvarmt. Jag gillar inte sommaren.
Men det blir det tävlingspremiär för mig i agility. Och hoppas verkligen att det kommer arrangeras nåt hundläger i närheten också som jag kan åka på. :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

rebz
0

#17 Fasen vad synd :/… Alltid ska det vara något som förstör planerna. Men du har ju tur som har fler alternativ så att säga :). Då får vi se vad det blir för en liten kille du bestämmer dig för sen då ;P

Loveradio
0

#17 Jaa verkligen… 

Jo men precis, det blir spännande :) förhoppningsvis blir det en från uppfödaren i Boden.  *håller tummarna*

[anixel]
0

Ska skaffa hund för första gången i sommar!! Om 11 dagar r hon min… och om 9 dagar är det sommarlov. Såå skönt. Att bara få slappa på landet. Det är ju detta man gått och längtat efter hela vintern… fattar knappt att jag tog mig igenom de där mörka månaderna. Kommar knappt ihåg nåt, man e ju typ halvt borta. men verkligen skönta att sommaren e här!! {#emotions_dlg.smile}

Belimas
0

Nej inte direkt, vädret skiftar otroligt mycket. Från riktig sommarvärme till halvt storm och spöregn.

Roliga planer på G är:

Tatuering
Semester i 3v.
och en massa utställningar under sommaren + lite andra nöjen =)