Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1121 ggr
[Boedam]
0

Sluta skälla?

Hur lär man en hund på bästa sätt att inte skälla när man:

*Träffar andra hundar

*När det knackar på dörren

*När folk hälsar på den

Jag har ingen hund men ska skaffa och då vill jag vara väll förberedd ;) Så om du har något förslag så skriv :) Om du har andra förslag på när en hund kan tänkas skälla så skriv hur man gör för att lära den att inte skälla då!

Exxozzie
0

Ett knep kan vara att lära hunden skälla på kommando. Efter det kan du lära den att sluta skälla på kommando. =)

[Driva]
0

Min hund måste vänta i ett annat rum när det komemr folk och hälsar på, sen får hon inte hälsa föräns hon har lugnat ned sig. Visst edet tog ganska lång tid de först agångerna, men sen lärde hon sig snabbt. Och nu springer hon till den mattan i vardagsrummet direkt när det kommer besök.

Amalia.wahlström
0

Om det är en hund som brukar skälla extra mycket kan man ha en liten blomspruta i handen med vatten och när den skäller så sprutar man lite på hunden (lös stråle) samtidigt som man säger sluta! bestämt. Väldigt effektivt. ;)

Mvh Amalia.

[Boedam]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

tack <3 !! :D

Labolina_73
0

Lite rasbaserat är det ju oxå som man måste ta hänsyn till.. Jag menar att vissa raser är helt enkelt svårare att få "tysta" än andra raser.

//Linda

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har sagt "räcker" , sch o det har hjälp att bli arg osv är ingen ide eftersom man då utstrålar annat=det är något farligt bäst o skälla mer. Kan varmt rek att man läser lite bra hundböcker oxå :) finns bra valpböcker att låna på bibblan :)