Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 561 ggr
Vintisen
0

Hundars/Människors språk

Nu har det gått cirka tre månader sedan jag lärde mig det universiella språket. Det som gör att man kan kommunicera med hundar, utan att använda ord. Ord är något som vi människor behöver, för att vi har lärt oss att kommunicera så. Men de första människorna använde inte ord, utan ljud. Så det är nästan "back to the roots". Hur som helst. Jag använder ljud, kroppsspråk och förmedlar energi till mina hundar och det behövs bara en enda tillsägning. De vet exakt vad jag begär av dem, de lyder omedelbart. Och jag har en balanserad flock. I och med att jag inte riskerar att förmedla svag energi med min röst. Genom att höja den för mycket. Hundar är ju inte döva. Tvärtom, hör de mycket bra. Och faktum är att de lyssnar bättre på ett lågt ljud, än på en hög röst. Skulle jag idag använda ord, så skulle de inte förstå något alls. Eftersom de lever i nuet och har fått ett helt nytt liv. Vi har hundmöten utan problem gång på gång, de håller sig bakom eller vid sidan av mig, vid varje promenad. De vet att jag ska in och ut genom dörrar först. De vet att jag ska äta först. Att de ska ge plats när jag vill ha det, att det inte lönar sig att tigga. Att jag bestämmer precis allt som ska hända varje dag. När vi ska ut, när vi ska kela, när de ska äta. Vad som är tillåtet och otillåtet. Är verkligen jätteglad över min perfekta flock och känner mig som en stolt flockledare hela tiden. Människorna runt mig, har sett att jag har ändrat min kroppshållning, folk som ser mig komma med hela flocken tittar både en och tre gånger. Ja, jag tycker själv det är helt fantastiskt det som har hänt. Och jag är enormt glad över att det fungerar så bra. Det är roligt att ha hundar, ännu roligare, när de är balanserade och lugna, glada och vet sin plats i flocken. Cool

Real
0

när kan man läsa din bok då?:P

Vintisen
0

Får svar om två veckor, pirrigt, om det blir refusering, eller om den kommer ut. Förstår att den gått vidare till en lektör eller fler iallafall, som just nu läer och begrundar….Fundersam

Malin-A
0

jag vill också läsa den =D

Real
0

oj, vad spännande!!! kan du inte lägga ut en artikel om de här på iFokus?

Lotta
0

Den vill jag också läsa..du kan väl hojta om den kommer ut =)

Vintisen
0

Real: Hm, ja, det skulle jag ju gärna göra. Får kolla litet hur, först för jag har ju inte tänkt så långt som att gå in på artiklar o vet inte riktigt  hur d fungerar.Cool

Malin-A
0

prata me Åsa eller Kerstin.. vore så kul med en spn artikel =D

Real
0

jaa precis, prata med Åsa eller KerstinP om de.. dom vet exakt hur de går till och om de är okej osv. de skulle vara super kul att läsa om de jaa.. jag är jätte intresserad!:)

Vintisen
0

malin.a &Real: Ja, det ska jag göra! Cool

Malin-A
0

bra då ser vi fram imot en artikel =D

Benjy
0

har du skrivit en bok? tufft, ska den handla om hundpsykologi?

lena1
0

vad roligt att det går bra för dig vintisen, klart man ska vara stolt när även andra ser det ;-).

Pomperipossa
0

Jättekul med boken.:) Roligt att höra att det finns fler som inte pratar med sina hundar.:)

Vintisen
0

Sorryl, folks, jag har plötsligt drabbats av skrivkramp. Kan inte få ur mig ett enda ord eller formulering för att få ihop en artikel om metoden jag använder just nu. Shit också. Beror antagligen på att det är så stressigt på jobbet nu, så jag kan inte ens tänka när jag kommer hem.Ledsen

Real
0

va tråkigt?:( kanske för att du är så förväntansfull för om de ska bli nått eller inte.. då kan du inte få ur dig nåt om just de? och stress gäller ju säkert också..

hoppas de kanske funkar senare då? jag är iaf jätte intresserad utav de..

lena1
0

vintisen, lägg det inte som ett krav på dig, för då blir det oftast att man tappar sugen, du skriver när du känner för det ;-).

Lotta
0

Oftast när man känner att nu måste jag prestera, då får det en negativ verka i stället för en posetiv. Också blir det tvärstopp, så du ska se att det släpper när det blir lugnt igen =)

Vintisen
0

Tack, Real, lena o Lotta! Vilka underbara vänner ni är!GladJag lovar att återkomma till ämnet senare.Skrattande

Malin-A
0

ja vintisen ta den tid du behöver, känns dig inte stressad över det… hoppas d blir bra snart =)

kram

Faxlin
0

Andas ut och låt det komma när det känns rätt, för då först kommer det bli rätt.
Ingen press från våran sida sett. Vi finns här ändå ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars