Förebyggande...?
Jag har haft en hanhund nu i 3 mån och han är precis 1 år nu.Under de här 3 mån har han haft förhudskatarr 2 ggr,men det har försvunnit med sköljning med koksaltlösning.Det jag undrar nu är om det finns nåt negativt med att man,säg sköljer 1 gång i veckan i så att säga förebyggande syfte??Tacksam för svar 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
I det lilla häftet från apoteket med tips och skötselråd för hund står det att yngre hundar visar symptom och att det kan försvinna när de växer upp. Jag är i samma sits som du, har försökt tvätta rent hur länge som helst men det kommer tillbaka. så jag kände mig lite lugnare när jag såg den texten:) och hoppas hoppas att det slutar komma tillbaka när han blivit vuxen.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag ser ingen fara med att skölja rent en gång i veckan, trots att han inte har förhudskatarr just nu. Koksaltlösning är ju ingenting farlig utan bara någonting som håller rent och "steriliserar". Så att du sköljer för att få bort eventuella bakterier som kan finnas är ju bara bra.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se