Pedigree, bra eller dåligt?
Det går ju titt som tätt reklam för Pedigree torrfoder, men jag undrar om det är bra foder eller inte? Jag kan inte mycket om hundfoder och har frågat om tips på olika torrfoder som är bra för hunden, men hittills har ingen rekommenderat Pedigree, så jag undrar vad ni tycker?

Jag tycker inte att det är bra, har aldrig haft någon hund som tyckt om det fodret eller varit bra i magen av det.
Innehåller för mycket spannmål och för lite kött enligt mig, precis som alla de andra billiga foder som man kan köpa i vilken affär som helst.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vår hund åt det ett tag, men tyckte man behövde ge mer än vad som står på påsen för att hon skulle hålla hullet, så det blir det inte mer:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min hund käkar pedigree, men ska byta. Tycker det är ett riktigt skitfoder, samma med Doggy, som jag funderade på ett tag. Men nej, nu är det slut med lågbudget foder för oss! :)
#3 Finns 2 doggy.
Doggy proffesinal som vi har fungerar mycket bättre än "vanlig" doggy, som däremot är ett skitfoder (i alla fall för min hund)
Min hund åt pedigree innan. Fick ge han mkt mer än rekomenderat och han bajsade väldigt mycket.
Bytte till Royal Canin och han mår mycket bättre av det och jag behöver inte ge like mycket foder och han bajsar mindre.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min äter bara Pedigree.

Mina hundar va inte alls bra i magen av de fodret :S Bytte till royal canin o det kommer jag fortsätta med :)
#4 Vet att det finns två, men båda är bara skräp.
#8 Inte för min hund. Hon mår dåligt på royal canin och eukanuba
#9 Hon fungerar säkert jättebra på det men fodret i sig är fortfarande skräp 
Jag säger skräpfoder, våran vuxna hund åt det först då hon var omplaceringshund men vi bytte foder snabbt givetvis blandad fodrerna men hon plocka ut de goda (nya fodret) o lämmna pedigee fodret. Våran vart inte dålig i magen men vääääääldigt hård i magen bajsa små kaninpluttar som jag säger :S ständigt på jakt efter skit ute :-C ne vilket skräpfoder o inte tala om hennes tänder phu vilken tandsten. Efter skrapning+ foderbyte normal bajs, ingen tandsten + bättre hund mer aktiv osv osv 
viggo åt pedigree när han kom från uppfödaren, han var så hemskt dålig i magen av det 
#10 jag pratade med en i helgen som jobbat en del med foder, bla. på doggy, och hon tyckte att det var jätteskillnad på deras foder. Doggy proffesional var bland de bästa fodren tyckte hon.
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
#12 Ja det är stor skillnad på dem :)
#12 Men kötthalten är så låg som 4-6%, hur kan man tycka det är ett bra foder?
Jag säger att pedigree är skräp. Skulle inte servera mina hundar det, helt enkelt ett undermåligt foder.
#14 vi pratade inte så ingående, så jag vet faktiskt inte. Men det lät som att hon hade en del kunskap och hade tidigare jobbat där. Vågar dock inte uttala mig mer än så 
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Jag skulle inte ge det ens som godis. Mina får färskfoder, VoH.

Jag fick en rabattlapp på detta,, (en gratispåse) som jag hämtade på affären,, men asså seriöst,, vad är det för jäkla mat som dom kallar fullfoder?
Uruselt innehåll..
JAg gav min Bissa det lite som godis, men hm njä jag vet inte ens om det är ett värdigt godis.. Hon fick det en eller 2 ggr som godis, men nu står bara påsen..
Tur det var gratis.. ;-)
//Linda

Vi ger vår valp pedeegre men ska byta nu för jag ser att hon inte är nöjd med dagsransonen. Bajsar mycket mer än av tidigare foder. Nu velar vi mellan eucanuba och royal canin….tips tack
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
#19 Eukanuba hade jag valt mellan dem 2.

#20 väntar på ett valppaket från dom och ska testa om vår valp tål deras mat. Funderar på att kolla upp ett företag som kör hem maten, vi är några grannar med hund som kan köra sambeställning 
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo

Foderbilen.se
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo

Skitfoder rent ut sagt!
Som andra har sagt innehåller det ju inget kött i stort sett. Bara massa spannmål och skit.
Så jag vill inte påstå att det är billigt heller att ge hunden det. Du måste ju ge betydligt mer än exempelvis Royal Canin.
Vi ger Royal Canin och färskfoder. Men kommer så småningom gå över på bara färskfoder.
Det är ju det mest naturliga för hundarna..
#23 Man kan inte säga "Royal Canin är bättre" ect. Min hund t.ex blir dålig i magen av Royal Canin.
#24 Men #23 säger inte om att "Royal Canin är bättre" ect. utan att det nödvändigtvis inte blir billigare med Pedigree.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Hur är märket "James Beloved" då? Zoobutiken där jag bor säljer det så funderar på om det är något att ha?
min stora har blivit uppvuxen på pedigree och det är ett helt okey foder, sen har jag haft friskis år henne och testat lite sk märkes foder (royal canion mm) men eftersom hon inte ville ha dem återgick jag till predigree
idag växlar jag mellan doggy och bozita beroende på ekonomin. tycker båda är bra foder!
man ska anpassa fodret efter hunden. varför ska man ge hunden ett foder den inte vill ha?
mår din hund bra av fodret så stanna vid det. för tio-tjugo år sen var doggy, pedigree riktigt fina märken, de är det fortfarande, men det är så mycket med att det ska vara såå fint som möjligt
visst mycket spannmål, men vissahundar behöver dt
kan ju även tillägga att vissa uppfödare får rabatt för varje valpköpare som stannar vid fodret.. kan ju vara därför du inte hört dem rekomendera det
Hundar är inte byggda för att äta spannmål. Vilka hundar käkar vete och ris ute på åkrarna?
Står spannmål först i innehållsförteckningen så ska man inte köpa skiten.
Vi kör nordic färskoder och nu loppar han sig inte längre och varken bajsar som en häst och pissade som jag vet inte vad:)
han är uppfödd på royal, den andra vi hade var oxå uppfödd på royal men vi bytte till specifik och det är inte dyrare än royal fasst det är veterinärfoder.
#29 Loppar sig?
29 nordic fodret finns ju spannmål i
inte mycket men tydligen så har ju vargar ätit allsidig kost inte endast kött utan oxå bär,frukter och olika gräs/fröer mm
Anledningen att man får ge mer foder av sorter med mkt spannmål är att hunden har svårt att ta åt sig näringen i tex korn. Fodret går rätt igenom magen, att dom blir dåliga i magen beror på att det är jobbigt för magen att ta hand om.
Att en del hundar blir dåliga på dyrare foder och inte billigare kan bero på att hunden är känslig för tex något protein, man ska inte utesluta de bättre fodren för det, testa ett nytt!
I billigare foder så drygas maten ut med sk. animaliska biprodukter som kan vara allt från hovar, päls, fjädrar, avfall från magen osv.
Så du som tycker fodret är billigt, är det billigt att betala så mkt för ingenting? Hur mkt näring innhåller päls..
Du får knappt ett kilo havregryn för samma pris som ett kilo av de billigaste hundfodret, hur mkt kött innehåller då det fodret kan man ju undra.
Det är upp till var och en att ge sin hund vad den vill, men jag betalar ju hellre för ett bättre foder och får något för pengarna.
/SE*Barababelle's
Och dessutom behöver inte hundarna en massa spannmål.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar