Nyfrissad. HJÄLP!!
Nu har jag klippt Ozzi lite så som en Pudel och Powderpuff är klippt och fört ihop dom så att han ser lite rastypisk ut. Säg gärna vad mer jag kan rätta till, detta var första gången så gärna komentarer om bringan på honom för där vet jag ej hur jag skall göra:/ Gärna om ansiktet också tack, han måste ju se så bra ut som han bara kan innan utställningen på lördag :)

Är örat vikt bakåt eller har du klippt ojämt?
Annars kan jag ingenting om rasen men det ser väl bra ut,, :-)
//Linda
Hehe ja hans öron är olika, ett stående och ett liggande. :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Personligen tycker jag att han blev jättesöt!Kan som nr 1 inget!Lycka Till haha roligt med ett liggande och ett stående öra!har en på agilitykursen som har en typ likadan.berätta sen hur det gick:)
Bryt ett ben!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Jättefint, han ser jättesöt ut, kan heller inget, men jag tycker han ser underbart go ut 
Det blev ju jättefint! :)
#6 Klipp med sax längs med kanterna på halsen så det blir en jämn övergång från kort till långt, då blir det snyggare :-) Det säven ut som det fortfarande är lite ojämnt på morrhårskuddarna.
Otroligt söt jycke du har och det är jättefint för att vara första gången!
Jag själv älskar när de är nerklippta i ansiktet, tycker inte man kan se själva hunden när det är mycket lurv i ansiktet
#7 Tack så mycket! Jag jag fick klippa hela nosen med sax då han blev jätte rädd för ansikts trimmern jag lånade av grannen eftersom den lät så mycket. Jag började trimma ett drag sen vägrade han låta mig klippa klart, så jag fick ge mig på det med sax. Han har en svart prick runt nosen, därför ser det kanske lite ojämnt ut? Skickar en närmare ansiktsbild :)
Jag ser lite på hakan på honom som ska fixas. Jag ser det ojämna bättre dagen efter då det har fått lägga sig "på plats" :)
Usch va hemsk han ser ut :(
#8 Ok, inte lätt att få det jämnt med sax när det ska vara kort. Fick han total panik eller bara smårädd? Jag brukar mig på knä och sätta hunden med ryggen och rumpan mot mig, sedan håller jag lätt runt nosen med ena handen och klipper med den andra, men om han fick panik är det inget bra sätt.
Med sax kan du lägga ena skänkeln på saxen mot huden så kort som du vill ha det och klippa en liten bit åt gången, då blir det inte lika hackigt eftersom saxen ligger still mot hunden.
Jag kan ju säga att det är 100 gånger bättre än när jag klippte första gången :-P Är du jättemissnöjd så ta ett djupt andetag, kontatera att en skönhet klär i allt och var glad att pälsen växer som ogräs ;-) Fast när man är missnöjd känns det som det tar år och när man är nöjd blir det tufsigt och långt till dagen efter känns det som. I vilket fall som helst så fortsätt inte när du tycker att det bara går fel utan vänta tills dagen efter (fick lära mig hårda vägen :-P Tur att man kan gömma sig i skogen så folk slapp se haha)
#10 nee det var jätte svårt, men det kommer bli bättre snart, när det växt lite. Han fick panik och till och med bet efter trimmern när den närmade sig ansiktet, så jag kände att jag inte ville fortsätta och gick på med sax istället. Ozzi är sån som låter mig göra vad som helst även om han är rädd men detta blev lite för mycket och då fick jag såklart acceptera det och tog bort trimmern, men jag testade även med den tystare trimmern efteråt och den gick det bra med, så det var bara den högljuda som han inte gillade.
Ja det var ett smart tips! Jag tror jag försöker göra så men ibland kommer saxen lite, lite fel utan att man märker det och woops så blev det ett jack i pälsen.
Hahaha det var verkligen svårt asså, tror nog din blev lika "bra"! :D
Ja jag försöker tänka så, börjar vänja mig lite hehe. Haha ja tur att skogen finns, där kommer jag och Ozzi hänga mycket nu dagarna innan utställningen :D

#12 Tack så mycket! Detvet jag faktiskt inte, men hans hundtrimmare klipper ofta på hans morrhår och har innan trimmat ner dom helt, men jag vet inte.
Ja det hoppas jag verkligen! Tack 
12,
det är ingen fara med morrhåren de rakas ner, många klipper ner morrhåren vid utställning. men visst hundar har det för känseln. Jag har alltid klippt/rakat ner min hunds morrhår även våran äldre hund trimma jag ner dom på.