God kväll! :)
Okej, jag har grov beslutsångest. Och jag hoppas att ni skulle kunna hjälpa mig lite på traven här *håller tummarna*
Det är såhär, jag har tänk på om jag skulle skaffa en till hund. Jag är ensamstående matte till den här tjejen jag har nu, men jag har hjälp med henne då jag jobbar, då min före detta tar hand om henne.
Men frågan är nu om ni tycker att det är dumt att skaffa ännu en hund eller om ni bara ser fördelar med två?
Och så vill jag säga att jag ser ju hellst till hennes bästa. Inte mitt bästa, även om jag vill ha en till.
Och ska jag skaffa en till hund så hade jag tänkt att det blir en omplaceringshund. Där jag redan har två att välja mellan.
Den ena är blandning mellan Schäfer och Rottis och är 2,5 år gammal. Den andra är en renrasig doberman på 4,5 år. Där har jag också beslutsångest. Vilken av hundarna ska jag välja i så fall?
Vad säger ni?
Kan ni hjälpa mig att komma på rätt tankar och fatta det rätta beslutet som blir rätt för oss?

ursäkta att jag kanske tänker högt…
för det första är din hund "slyngel" fortfarande…
För det andra så är dem andra hundarn äldre än din….
För det tredje så har hon sitt revir klart….
tja jag vet inte om denna kombinationen är något och rekomendera…hmm…
jag skulle inte ha chansat…
Lycka till! =)

Känner du att du har tid och ork att aktivera båda hundarna så mkt som dom behöver så ser jag inga problem med det
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Om din hund tycker om andra hundar och de hundar du kollat på tycker om andra hundar. Så testa hur hon går ihop med dem. Och låt henne välja.
Jag tycker visst du kan skaffa en till hund om hon är med på det. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Först kan du ju tänka på att det blir mera jobb med två, men för min del så tycker jag att det har varit lättare med flera samtidigt för dom ha mycket igen av det.
Funkar det mellan omplaceringen och din så ser jag inga hinder, dom kan mycket väl gå ihop även om omplacering är äldre,det är väldigt individuellt när det gäller hundar och har inte så mycket med ålder att göra som de flesta tror, utan jobbet blir ju som sagt med omplaceringen i så fall för din del,eftersom du måste forma den efter er i sitt nya hem…
Hoppas du hittar nått ;-)
tycker också att om du känner att du har tid o ork med två hundar så är det ju inget problem, vad d gäller hundarna så har ja ingen aning om vilken jag tycker du ska välja, d känner du säkert när du träffar dom..
lycka till =D
Om inte den du har har några olater som gasta när det kommer andra hundar osv. och att den kan sköta sig i kopplet för det är ju ingen höjdare att ha två hundar som sliter armarna av dig. För det brukar vara så att har man en som inte sköter sig så brukar den andra tyvärr ta efter =)

Oj :) Många svar :)
Nej, min hund drar inte i kopplet och gör inga hyss alls faktiskt. Jag har haft andra hundar här hemma och hon säger ingenting då heller. Hon är lika glad i alla hundar, vilket är skönt.
Men som sagt, jag känner ju inte dom andra hundarna och man vet ju aldrig heller hur dom reagerar vid en flytt. De blir ju säkert osäkra och rädda, och min hund som vill "leka" hela tiden, kanske blir för mycket. Då är jag rädd att det ska sluta illa för den sakens skull.
Ja inte har du ett lätt beslut att ta…men jag önskar dig verkligen lycka till vad du en bestämmer dig för =)
o d gör jag me, o glöm inte att vi vill se massa bilder också =D

Såklart att jag lägger in bild på vilken rackare jag bestämmer mig för. Jag har en till som jag är lite sugen på nu. En liten Schäfertik på 9 veckor, men det är så mycket ansvar med en valp och det vet jag inte om jag har tid med just nu.
:S
Usch, jobbigt med beslutsångest. :/
Urk är inte avis på dig…inte med att göra rätt val iaf. Men du känner säkert om det känns rätt när du väl står där :=
Lycka till…skicka schäfervalpisen till mig ;)
Jag hade gärna skaffat en hund till, men tyvärr så vet jag att jag inte kommer att ha tid till dem båda. Sen vet jag faktiskt inte om jag tycker att jag har råd heller, det är ju dubbla försäkringar och dubbel mat. Dubbla veterinärbesök…
Nej, det får vänta för min del! Då hinner grabben bli lite vuxen och mogen också. :)