Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1738 ggr
Maja
0

OT: Tillbaka..

..har iofs redan skrivit några inlägg idag, men ändåååååå.. ;D

Jag är tillbaka från Göteborg nu!! :P Saknat mig? ;)

Hihi.. Jajamen, en helg utan Närå.. Aww.. Saknade min lilla flick-pojke.. ;) Hihi.. Men han är fortfarande lös i magen.. Bajsar slem och blod också.. :/ Uääääh.. Vi har testat koltabletter, nått spec. foder, morotspuré, avmaskning, två olika mediciner men I-N-G-E-N-T-I-N-G hjälper!! :O

Pappa har börjat fundera på om lillkillen (eller flickan ^^) är glutenallergiker.. Hmm.. Suck.. Ja, ja.. Förra vovven var aldrig sjuk i hela sitt liv (någon förkylning kanske), och Nero blir "sjuk" redan nu.. :/ Hmm.. Men han mår ju liksom bra i övrigt, det är bara magen som krånglar..

Vi åker in till stan imorgon igen och letar nytt foder..

Jaaa, vad ska det bli av min lilla pojke.. Kissar som en flicka, är lös i magen, har flippöron och äter bajs.. ^^ Jaja, något lär det ju bli, vi ska bara se till så att han blir frisk!! :P

Alex
0

Stackars lilla Närå-flickan. :( Du får ge honom en krya på dig-puss på nosen från mig. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Lotta
0

Min första schäfer som jag hade samma problem, vi sökte vetten flera gånger. Tillslut efter att jag vaknade på juldagen och Ricky hade bajsat slem och blod överallt (jag höll på att dö) Ringde jag till vetten i uppsala och åkte dit, där kom dom fram till efter ett par gånger att han klarade helt enkelt inte av stressen inne i stan, han var för nervös av sig. Han åt bara kokt fisk med ris och massa olika vitaminer och annat som han behövde för att få bra mage. Också fick min älskling flytta till min kompis ut på landet, han var 2 år då och han levde till han var 11 år, världen finaste och snällaste hund.

Jag började skratta när du berättade om att din käkade bajs, det gjorde Ricky också. När han var valp och bajsade slängde han sig runt fort som bara den för att sluka *urk* Snacka om att inte lukta smultrontårta ur mun =)

TinaH
0

Hej juve

vart bord du?

jag täänker bara….

letar nytt foder hela tiden, är ju inte bra heller, för hunden behöver ha lång tid på sig ovh kunna balancera in det nya fodret för magens skull…

Stackars voffe……

kramis

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Maja
0

#1 - Hihi.. Ska bli!! ;)

#2 - Haha.. Jajamen, bajs är gott.. Eller?! ;P Haha.. Hmm.. Han är inte stressad, vi bor på landet och stressar honom aldrig.. *suck*

Någon som har eftarenhet av glutenallergiska vovvar? Om det nu kan vara så..

Maja
0

#3 - Några mil utanför Uppsala, i en villa på landet med kossor som grannar.. ;) Hihi.. Neeeej, vi har ju inte bara bytt foder sådär, utan blandat det med hans "vanliga" foder.. Men ANF som han har fått lite nu skulle vi ge direkt (försäljaren sa så :P)..

Vi blöter upp fodret innan han får det.. Kan det ha någon betydelse? *funderar*

Malin-A
0

stackars lilla nero.. krya på sog kramar ifrån mig o Lucifer (som också kissar som en tjej) =D

Lotta
0

Nej det tror jag inte ska har nån betydelse. Lugnare en så kan han ju inte få (plutten)

Kan det vara som med Tinas Tysse då? Han tål ju inte vissa saker men hon har ju komit på vad han kan äta nu.

Hade du kört risavkok i nån dag och sedan gått över på väldigt blött ris…och sedan blanda i kokt torsk efter att kört det ett tag?

Pussa lilla nosen från mig :)

Real
0

att du blöter upp de innan har nog verkligen inte med saken att göra.. har ingen anning om vad de kan vara.. men får ju hoppas på att de bara är något tillfälligt. Ecko var så ett tag men har blivit mycket bättre nu.. vet inte om de beror på att vi bytte foder eller om de beror på någe annat.
usch de där med bajs! en rottweiler ägare i våran trappuppgång lät bli att ta bort en stor bajs kocka han hade skitit innanför porten! inte fräsch.. lukta i hela trappen och ecko var ju bara tvungen att käka av de me! blöö.. ja fick gå med ecko skit tätt eftersom de låg precis vid dörren, så han inte fick tag på nått:P

hoppas din lilla nero blir bra igen och glöm inte.. han är väl nått redan? han är ju president.. eller var de inte så?:)

Lotta
0

Mums smultrontårta…undrar varför dom gör sådär BLÄ*

Maja
0

#6 - Hihi.. Nero och Lusse kan bli kompisar ju.. ;) "De som kissar som flickor".. ;)

#7 - Joo, vi har testat risavkok, ris+risavkok, ri+risavkok+fiskbullar, men nääe.. Det går inte.. :/

#8 - Hihi.. President Nero.. ;) Ja, vi hoppas att han blir bra!! :) Jobbigt med bajset.. :/ Hmm..

Tack alla!! :)

Alex
0

Inte president.. Statsminister. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Jaaaaaaa, Mexx For President var det ju.. ;)

TinaH
0

Juve

jag kan bara säga så här till dig…

Jg tror att det är så attt det är mycket "mjöl" av olika slag i torrfoder…benmjöl, vanligt mjöl etc….

Titta in på denna sidan, titta på återförsäljarlistan, och titta på om du kan se någon som är i närheten av dig.

Detta "blöt/BARF"-foder är inget skryt, utan är TOPPEN!!Skrattande

Bravo

en av flikana i ovan kant har du en fli som heter återförsäljare.

lycka till!! Skrattande

Mvh TinaH

TinaH
0

juve

jag ser att "Uppsala hunddagis" är återförsäljare, kontakta dem! =)

Mvh TinaH

Alex
0

Tina - Pratade med henne på msn förut och de skulle prova nån "djupfryst mat som de hittat" som hon uttryckte det, så det är väl färskfoder antar jag. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

lena1
0

Juve Tina har samma foder BRAVO som jag och det är helt suveränt även för hundar med normal mage.

Jag fick veta av min uppfödare och min vet att risavkok och dyligt kan förvärra saken i stället, så det har jag aldrig prövat, men morötter rårivna och pure och filmjölk ger jag om min hund/hundar skulle bli dålig, och jag kan på rak arm säga att han har inte varit dålig i magen på  flera år, och det är för att jag ger färskis foder och alltid har gjort det med alla mina, innan dess gav jag rå vom och älgkött och dyligt för det fick vi av farfar som jagade ;-).

Angående torrfoder så har jag många ggr tänkt så här (spånar), att ger man det så borde det blötas upp för det måste ju jäsa i magen om dom får det torrt, eftersom det jäser ju i skålen om man lägger det i blöt, och det kan ju (enligt mig) inte vara bra, det måste ju bli som med havregryn då man gör gröt tex, det ska man ju också se till att koka så det inte jäser i magen….

Det finns ju annat att ge om man vill att hunden ska ha något att tugga på, och mina får märgben 1-2 ggr i veckan som dom gnager som sjutton på i flera dagar ibland ;-).

Hmmm funderar nu bara men det kan ju hända att han inte blir så galen i att käka skit då heller, för vad jag vet så fattas det något då dom käkar det, men det har jag inget belägg för så, mer än att jag kan berätta att mina hundar har aldrig käkat annat ännat än harpluttar som valp men slutat med det sedan, däremot har några av dem rullat sig i skit men det är ju av en annan andledning det…..

Lite tankar och sådant från mig..;-)..

Maja
0

#13-14 - Tack!! :) Jo, pappa trodde också att det var för mycket spannmål i hans mat som han hade innan (Doggy Junior), så vi pratade med en på kennelklubben som rekomenderade ANF (http://www.anf.com/) och det gjorde så att han blev bra ett tag, men sedan kom det tillbaka igen.. :/

Pappa är inne i Uppsala nu och köper den-där-nya-maten-som-jag-inte-vet-vad-det-var-för-någon.. ;) Han hade hittat den på internet nu i helgen, men i.o.m. att jag var i Göteborg så vet jag inte riktigt vilken det var, men han lär vara hemma snart.. :P

#15 - Hihi.. ^^ Joo.. Färskfoder är det…….tror jag.. ;P Jag har aldrig varit inne på foder och sånt.. ;) Mamma och pappa står för sånt, jag står för att gosa med Nero.. ;P Haha..

#16 - Hihi.. Tack!! :) Joo.. Vi har testat morotspuré efter att ha fått tipset från en bekant som föder upp schäferhundar.. Hon sa att hennes valpar också ibland kan ha problem med tarmarna och bajsa slem och blod, men de blir bra av morotspuré.. Så vi testade det och han blev bra i någon dag, men sedan kom det tillbaka.. *suck*

Ska tänka på det där du skrev!! :) Tack igen!!

lena1
0

17, håller tummarna för att det ska funka för er, pussa från mig och Sniodden

Maja
0

Hihi.. Det blev ett annat "foder" ändå, för när pappa kom dit så sa de att han skulle testa att ge Nero välling istället.. ;) Så hela dagen igår fick han bara välling, idag får han överkokt ris + någon burkmat som rekomenderas av vet. och är bra för tarmarna.. ;P Haha.. Så igår hade vi en riktig bebis-flicka här.. ;) Välling och så kissade han som en flicka (..som vanligt..).. ;) Hihi.. Jaaa..

Förra vovven fick ju äta massor med filmjölk + välling och han hade aldrig några sådana här problem, kanske det är p.g.a. att Nero aldrig fick äta sånt som han har blivit så här? :P Han fick ju gå från mamma till Doggy Junior på en gång.. Tarmarna hängde väl inte med, kanske.. :P

Alex
0

#19 Vaddå, fick han ingen hundmat hos uppfödaren?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

#19 hmm reagerade på d me.. dom vande väl honom med mat där?

Maja
0

Joo.. Haha.. Kanske skrev konstigt där.. :P Han hade mamma först, sedan blev det Doggy Junior.. Valparna var hos tiken tills de blev 8 veckor, sedan så fick de flytta in till ett annat rum där de fick gå över till Doggy Junior. Vi hämtade honom när han var 12 veckor så då hade han ju ätit hundmat där i drygt 4 veckor..