Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1237 ggr
SweGizmo
0

ensam valp.

Hej.

En snabb fråga, min sambos syster har lämnat sina 11 veckors valp ensam med en anna hund som den för första gången träffa igår, helt själv i snart 1 timme.

Klarar en valp det?? Dem 2 hundarna har gått bra ihop, men jag känner ändå att jag måste pika henne för att 1 timme är lite för länge.

eller är det så?

Det är en schäfervalp för övrigt, om det nu spelar roll.

Min blogg: SweGizmo.se

Nuttra
0

Det är jättemycket för en 11 veckorvalp!!!! Då ska dom inte ens lämnas ensam utom kanske när man går på toa.

Det kan klassas som djurplågeri..

/Helena

Medarbetare på Brukshundraser

SweGizmo
0

Tänkte väll det. Ska säga tille hennes pappa nästa gång han är här, tycker inte heller det låter rimligt.

Själv säger tjejen att hon lämnat den 5-10 min innan och då har den bara gnytt lite och sen slutat. Men jag vet inte om det stämmer.

Nuttra
0

Enligt svensk lagstiftning får man inte lämna valpar under 4 månader ensamma mer än kortare stunder. Då är det inte tal om en eller två timmar utan just kortare stunder då man slänger sopor eller hämtar posten, ev. kilar ner till kvartersbutiken och handlar.

Så… snälla berätta detta för henne!

/Helena

Medarbetare på Brukshundraser

SweGizmo
0

Kan man hitta den lagstiftningen så jag kan skicka den till henne. Hon kommer typ vägra lyssna på mig ändå, hon tål typ inte att bli tillsagd.