Tips på hur man...
Hejsan!
Jag ska ställa ut min lilla kille på söndag.
Och jag undrar om ni har några bra tips på hur man får bort missfärgningar kring ögon.
Tack på förhand.
// Lotta
Charlotta-B

Finns att köpa tearstain-remover, men annars har jag hört från en del utställningsfolk med vita hundar att även galltvål kan fungera.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Okej, tack!
vart köper man tearstain?
Galltvål borde ju finns på granngården lr i större sorterade affärer va?
Charlotta-B

#2 Tear stain remover köper man i djuraffären
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
tack =)
Charlotta-B
finns även något som heter Eye Envy som är väldigt bra, googla på återförsäljare!
Koksalt och sen dutta på potatismjöl som får ligga o dra en stund på det geggiga för att sen torkas bort fungerar oxå rätt bra, kan även upprepas! :)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Fast han är inte geggig, det tar jag bort flera ggr om dagen, men det blir ändå rött runt om .. och lika så runt munnen när han slickar sej.
Charlotta-B
Tack för tipsen! =) ska verkligen kolla upp detta :D
Charlotta-B
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#6, hon menar nog att det blir geggigt av vattnet och potatismjölet. Inte själva "ögonkråkan".
Har själv provat med potatismjöl och det fungerade bra :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
aha :P Ja jag är inte alltid den smartaste :P
Okej, men det har jag nog hemma så det kan jag testa först då :)
Tack :)
Charlotta-B
Lite ot kanske. Men jag har hört att man inte får andvända potatismjöl på hunden vid utställning. Hur är det med potatismjöl o utställning?
Om ts nu andvänder detta kanske det är bra om du badar hunden så inget mjölrester finns kvar :)
Absolut kommer han att badas =D jag badar honom alltid på morgonen på utställningsdagen.
Charlotta-B
finns dom som använder potatismjöl till bichon iallafall, och sen när hundarna skakar på sig så yr det mjöl överallt :P men man behöver ju inte vara så överdriven.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
#10, jahaa :O jag har använt det faktiskt… inte på själva utställningen utan någon dag innan. det har jag aldrig hört faktiskt :P
Medarbetare på Hundar.ifokus
13 jaså det sa min uppfödare och sen har jag även hört det av flera andra då bla av collieägare :) kanske är så att vissa dommare är lite blinda 
Galltvål rekommenderas. Finns att köpa på välsorterade mataffärer.
Även eye envy som någon rekommenderade. Det ska vara riktigt effektivt mot missfärgningar. Sen är det bara att hålla pälsen torr, potatismjöl är effektivt.
Vad har du för ras?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Tackar :D
Jag har en Bedlingtonterrier :D
Charlotta-B
han är snart 1 år, så mycket hormoner i kroppen, så han ska slicka överallt.. Men han är bättre nu i lika fixerad. lillkillen min..
Charlotta-B