Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1089 ggr
freja70
0

HJÄLP!!

Vet någon om det finns nån fond eller förening där man kan söka bidrag till op av hund???? Min hund skulle behöva akut veterinär vård, men ingen vet i Umeå tar på faktura… Och mest troligt behöver han opereras. Min föredetta köpte hunden 2003 och tog en för dyr försäkring så han betalade aldrig premien, varav han nu är oförsäkrad… Jag tog behöll hunden nu då det tog slut mellan oss, då det är jag som haft honom hela tiden. Dock så har han haft en ruggig otur med sjukdomar, så jag har inte kunnat försäkra honom…. Och nu måste han in på op igen. SÅ snälla är det nån som vet var man kan få tag i pengar till detta???? Jag antar att det kommer att röra sig mellan 4000-8000, för öron open han fick göra 2004 gick på 8000 (han hade kronisk öroninflammation, så de gjorde en zepp op och tog bort hud i öronen för att få bukta med inflammationen)…. Desperat behov av hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wikstr_m
0

Har du hört efter med släktingar, vänner? Låna en summa av varje så du kan betala tillbaks senare..

freja70
0

Jag har försökt, men ingen av dem har pengar :S Ungdomarans osm brukar hänga här (de kallar mig lilla UG) har försökt komma på ideer hur vi ska få ihop det… För Rocky är ju allas lilla kelgris…. Men vi lyckas ju inte, jag har börjat fundera på en loppis, men man måste ju hitta sånt som folk vill köpa….. Men vi fortsätter försöka.. Jag har hittat två ställen där man kan låna pengar till vet vård, men jag tror man måste lägga ut själv först… Ska dock kolla det….

AnneN
0

Kolla med skk om dom vet av någon fond

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

zeretki
0

Kanske du kan höra med SKK? Tyvärr har jag ingen aning.

Wikstr_m
0

Sälj saker du inte längre behöver, skrapa ihop. Panta brukar du har hemma, var mycket sparsam..

Wikstr_m
0

Hade jag haft bra med pengar så hade jag mer än gärna lånat åt dig. Men jag har själv en extremt begränsad ekonomi att leva på.

freja70
0

Det är lugnt… Fick några tips om nå fonder från djurens rätt nu, så nu ska jag prova söka allt jag bara kan komma över… Och så får jag föröska med loppis å insmaling om det fattas nåt…. Det e ju mattes bebben, jag måste lyckas med detta…

Malin-A
0

skriv till aftonbladet o berätta din berättelse om dig o hunden… där lär du få ihop en hel del pengar, många ggr man sett att dom annonserat om att få ihop pengar när d gäller sjuka djur…

freja70
0

Ahhh… Det kan ju vara nåt :)

lena1
0

Hoppas du får den hjälp du behöver, malins ide var ju bra glöm inte lokal tidningen också ;-)

freja70
0

Jupp… Nu får man prova allt…. Jag gör vad som helöst bara jag får ihop pengarna….

AnneN
0

Lycka till, hoppas det går bra för dej och vovven

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lotta
0

säger som Biobio..måtte det ordna sig för er…ge vovven en kry på sig kram från mig och Skorpan…=)

Malin-A
0

ja hoppas d går bra =)

Zebben
0

Sök på Miltons Fond. De lånar ut pengar till hundar som behöver vet.vård.

freja70
0

Tack för alltid stöd, jag talar om hur det går… :)

lena1
0

Jaaa gör det och jag önskar dig all lycka till jag kan, pussa voff på nosen ;-)

smurfan-13
0

#15 Miltons fond finns tyvärr inte kvar längre vad jag vet. :( De lånade ut pengar som aldrig kom tillbaks, så det höll inte längre :(

freja70
0

Jag ska ge han en jätte puss :)

Nu har jag då fått tag i en tratt i väntan på att få komma till vetten, så nu kan han inte fortsätta att klia sönder sig…. Bara han inte knäcker tratten som han gjorde sist.. De e ju inte dumma de små liven, han tog helt sonika sats, sprang in i ett hörn eller nåt tills tratten vek sig, sen kunde han klia… Till slut så klöv han hela tratten =/ =P