Förflyttning av valp.
Hej!
Nu är det så att jag får alternativt min valp när den är nio veckor,
och då är det så att vi ska hyra ut vår lägenhet när valpen är 12 veckor, så vi skall åka till min kusin och bo där i en vecka.
Hur är det med valpen? Är det okej att förflytta den och bo på ett ställe i en vecka om man tar med leksaker, mat, bädd och hela padrasket`?
Finns det några tips om hur man skall göra denna "Semester" för att få valpen känna sig säker osv?
Tack i förhand!
jag tycker bara det är en bra erfarenhet för hunden att kunna bli trygg på många ställen
genom att min stora alltid fått följa med så behöver jag inte oroa mej för att lämna bort henne, för hon är trygg vart hon än är och har inga problem att flyttas runt.
att ta lilltjejen ifrån päronen och hit vid 10 veckor var inga problem och nu ska vi snart flytta igen. hon har även ett par dagar varit hos min hundvakt som har katt+ hennes lillebror så det känns bra
lycka till

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tycker också att det oftast bara är bra. Det enda jag tycker att du ska tänka på är att inte lämna valpen ensam ;-) Men det ska man ju inte hemma heller. Annars löser du nog det där galant!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag ser inga promblem i detta, vi var en del i stugan efter 1 v hemma sen vart vädret bra så vi var där i 5dagar våran valp var lugn som vanligt. Detta år har vi inte kvar stugan men vi har vart iväg o sovit borta och sånt det tar hon med klackspark :) så länge hennes familj är med så är det så bra vart vi än är :)