Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1542 ggr
Nuttra
0

Frysa in blodpudding

Jag har nu torkat blodpuddingstärningar i ugnen. Hihi ville vara i god tid då valpen kommer om 6 dar.

Kan man frysa in de? Min tanke är att de blir mosiga när de tinas upp och inte torra och spännstiga som de är nu.. Har jag rätt eller fel?

/Helena

Medarbetare på Brukshundraser

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Oja du kan gott frysa in dom jag gör små godispåsar av plastfolie och lägger in dom på så vis är det lätt att ta fram godis för dagen :)

rebz
0

Blodpuddingen håller sig inte "färsk" så himla länge från det att man torkat dom. Kanske 1 vecka om man ej fryser in. Jag skulle inte ge Bino blodpudding som legat i mer än 1 vecka.
Vad jag vet så går det frysa in, jag har aldrig behövt göra det. Men om man fryser in så måste man låta blodpuddingen tina i rumstemperatur. Men vet inte om de blir kladdiga, men jag tror det…

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Kickan90
0

jadå det går att frysa in, tänk bara på att dom kan sätta fast sig så tar några för sig :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Nuttra
0

okej tack Skrattande

någon som vet ifall dom blir kladdiga?

/Helena

[Forest]
0

blodpuddning som är torkade blir inte kladdiga iaf inte dom jag gör Flört tar jag upp dom på morgonen min godispåse så är de klara att andvända efter 12-tiden så det tar inte några dagar det heller. Jag kan torka vissa ganska mycket så de blir hårda o en del torkar jag att de är hårda men kan ha något mjukare mitt men iaf ingen blir kladdig.

Nuttra
0

#5 okej. Men fryser du in dom? haha lite förvirrad Skäms

Min är inte heller kladdiga utan jag undrar ifall de blir kladdiga när de tinar upp? Tungan ute

/Helena

[Forest]
0

6 ja jag fryser in mina i små påsar

Nuttra
0

Jaså :D okej tack ^^

/Helena