A/D Mat
Jag fick nyss redan på att Hill`s A/D mat är till hund lika väl som katt..hm..detta visste inte jag..
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
putt #
Vet ni något om detta stämmer??

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Jag är inte säker men det tror jag, lite svårt när man inte använder torrfoder, men ring en vet och fråga ;-)

Har för mej att dom har ett för katter och ett annat för hundar
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

det hoppas jag verkligen inte att det är, för då har Hill´s gjort bort sig, och det är inte lie….
Ett kattfder innehåller helt andra saker än hundfodret och tvärt om.
men det är klart, vill man ha en hund med klös i, så varför inte 
hmm tina så himla mycke är det faktiskt inte som skiljer, har kollat upp d engång o d va inte så stor skillnad som jag trodde, visst kattmat e ju till för katter o hundmat e till för hundar, skulle ju aldrig gå o köpa kattmat till Lusse, men bara en liten vink om att så stor skillnad e d inte..
Jag vet en hundägare som gav sin hund katt torrfoder som godis till sin och den hunden blev 14bast, så så farligt kan det nog kanske inte vara….
när Lusse va lite yngre så fick vi ett par kilo kattmat som ändå skulle slängas o han åt me god aptit.. vi blandade ut d me hans vanliga foder me.. men d va helt lugnt,.. =)
Skorpan stjäl mat av Doris stup i kvarten…och hon är ju som sagt 7 år, pigg som en nötkärna =))

Det är absolut ingen fara att ge en hund kattfoder, men man ska inte ge katter hundfoder eftersom det saknar ämnen eller har för lite av ämnen som katterna behöver för synen
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vad bra att du sade det bio jag hade glömt hur det förhöll sig med det ;-).
..
Ja så har jag uppfattat det också..det är värre när katten äter upp hundmaten, det var en vett som sa det till mig när jag skaffade Doris =)

Det är alldeles för mkt protein i kattmat för hundar. Så detta är inget bra alls, de får allergi av kattmat.
Ja inte Skorpan då..då är hon ett undantag, hon har käkat det till och från i 5.5 år =))

#13 man blir inte allergisk av för mycket protein. Däremot kan man bli allergisk av andra anledningar. För mycket "dåligt" protein som bildar mycket restprodukter då det bryts ner är inte bra i långa loppet då njurarna får ta hand om det. Däremot ett högproteinfoder med bra protein som till största delen tas upp av hunden är inte skadligt!