Hundar iFokus

Hundar

Etikett: träning-och-inlärning
Läst 657 ggr
Noa-Nisse
0

Lär dig öppna dörren nu TACK!

Alltså jag kan bli lite smått galen ibland!!

Alla hundar (vad jag vet) kan ju puffa upp en dörr med nosen för att komma dit den vill… Men Klenod måste ha en "personlig dörröppnare". Även om dörren står på glänt och hon blickar in på en genom springan och jag står och kallar på henne så står hon helt promt där ute och ser så dum ut!

Jag är tvungen att öppna för att hon ska komma igenom. En gång satt jag och väntade ut henne på golvet med dörren öppen ca 20 cm och kalla och locka med godis. Hon bara stod rätt upp och ner i 30 minuter, hon satte sig inte ner eller la sig ner, Nääädå hon stod upp hela tiden tills jag tröttnade och öppnade dörren och hon blev överglad över att jag äntligen fattade att jag skulle öppna dörren åt henne ;)

Hur ska jag få in detta i hennes lite smått tröga hjärna?

Medarbetare på Hundar.ifokus

jippiiii
0

haha söööööt :) lär henne att trycka på dörren med nosen :)

AnneN
0

Lär henne target och på så sätt att putta med nosen på dörren.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Beckibus
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag lärde vår gamla hund att puffa på dörren med hjälp av att smeta leverpastej i höjd med nosen.När hon slickade på godiset så öppnades dörren och fter ett tag så tog jag mindre och mindre godis på dörren sen inge alls och hon förstod att man kunde knuffa på den och så fick hon godis när hon kom in….men sen var den hunden VÄLDIGT lättlärd vilket gjorde att et blev lätt att lära henne det.Nu vet ju jag inte om Kleond är det eller inte.det  finns olika sätt att träna in det men så gjorde jag:)Glad

Lycka Till hoppas att det går bra med träningen:)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

rebz
0

Hahaha, ser det framför mig när Klenod bara står där :D. Hon är för go!

Bino har kommit på att man kan kraffsa på dörren för att den ska öppna sig och så brukar han putta med nosen. Han har även kommit på hur man öppnar mot sig, då kör han in nosen i den lilla springan och trycker in den så han får värsta smilet och visar tänderna, sen vrider han på huvudet så att han puttar upp dörren mot sig :P. Ser superkul ut :D.

Han har dock lärt sig det själv så jag vet inte bästa sättet att lära in det på din store tjej :P Men tycker du har fått ett par bra tips ovanför :)

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Sophie&Segra
0

HAHAHAHAHA - Precis sådär är Xoxie också!

Jag har gett upp, hon får helt enkelt stå där o vänta om hon nu vägrar gå förbi fastän hon bara behöver gå så puttas ju dörren upp :b

Men ja, lär henne nos/tass target. Alltså att hon ska trycka på en lapp, ett lock, eller vad som o sen kan du ju bara sätta en liten post-it lapp på dörren så hon förstår att hon kan trycka där för att komma förbi :)

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

[Forest]
0

hahah :)