VAD BEHÖVER MAN??
Det är så att jag har tänkt att börja prova på lite agility på lätt nivå och har därför lite frågor…
1. får man vara med med en blandis?? (vart hittar man sånna tävlingar??)
2. Vad behövs mer än t.ex vaccinationsintyg.. speciella papper?? andra grejer??
3. vad ska man tänka på??
Agility kan du träna och tävla överallt oavsett ras så var det i alla fall på min tid,höftleds röntgen är bra att ha gjord först, och en bra lydnad så du kan ha hunden lös trots andra hundar, ett annat tips som jag har glömt ge i tisigare trådar är försök ha så korta klor du kan på dem, för det är lätt att dom vrickar en tå annars i något hinder….

Alla hundar är välkommna, bara det att man ej kan få titlar på en blandis…
Hunden bör (måste?) vara vaccinerad. O sen får man en tävlingsbok när man börjar tävla.
Hunden måste vara över 1 år, o om den är av ras me känsliga höfter o armbågar kan det va bra o kolla upp dom före, så man inte "förstör" hunden. O som lena1 skrev, en bra grundlydnad är oxå bra o ha så man kan släppa hunden lös då man inte får ha halsband eller nå sånt på hunden när den hoppar.
lena1: ett väldigt bra tips det där me korta klor… :)

tysse vann ett lopp pga av att han hade LÅNGA klor!! =))))
korta klor är att föredra, min kingen vrickade en tå himla illa på A-hindret en gång pgr av att jag glömde klippa klorna och vi kunde inte träna på 3 veckor och det var inge kul alls ;-), min tränare sade då till mig att hon hade sett väldigt illa skador pgr av för långa klor, så det var inget jag glömde någonsin efter det …