Ringa uppfödaren
Hej! Nu är kullen som jag är intresserad av 3 veckor fyllda och om ungefär 1,5 vecka får man komma och hälsa på dom :)
Första kontakten jag hade med uppfödaren var genom mail. Andra kontakten via telefon innan valparna var födda. Och sen dess har vi haft mailkontakt och nu vill hon att jag ringer igen för att prata lite mer och för boka in ett datum då jag kan komma och hälsa på.
Eftersom jag bor uppe i Umeå och hon i Örebro så är det inte så lätt att åka ner, utan det kräver lite planering från min sida. Men då jag ska ner till Linköping om 2 veckor och hälsa på min mamma och syster så tänkte jag att jag då kan slå två flugor i en smäll och hälsa på uppfödaren också, när jag ändå är där nere :)
Hursomhelst så blir jag så himla nervös av att ringa folk man inte riktigt känner. Förra gången vi pratade gick bra även om det var lite nervöst, men då visste jag som vad jag skulle säga och vilka frågor jag ville ställa. Men nu vet jag som inte riktigt vad jag ska säga? Jag har redan skrivit att det är 2 valpar i kullen som jag är mest intresserad av och redan berättat lite om mig själv.
Så jag får väl hoppas att hon har fler frågor om mig och att vi kan bestämma en tid då jag hälsar på, när jag ändå befinner mig nere i söder. Ni har inte tips på fler frågor jag kan ställa?
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag gillar inte heller att prata i telefon med folk jag inte känner, det är bland det värsta jag vet :P. Om det går så mailar jag heller än ringer.
Du kan väl fråga lite vad som gjorde att hon fastnade för rasen, vilka personligheter mamman/pappan har, lite om tidigare kullar och hur det gått med dom = är det någon som tävlar i något/ställer ut osv, fråga om det blir någon typ 1års träff. Finns endel frågor man kan ställa :).
Uppfödaren kommer nog vilja att du berättar om dig själv igen, vilka planer du har för valpen, varför du vill ha just en hund av den rasen osv.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
#1 Jo samma här! Blir jättenervös när man hör: piiip…piiip…piiip :P Ja att maila eller att träffas på riktigt är bekvämare. Blir så stelt och nervöst i telefon.
Har som redan frågat det mesta i första samtalet vi hade. Men 1-års träff har jag inte frågat om så det kan jag ju fråga :) Får klura ut lite mer frågor.
Okej tack! :) jag ska nog skriva ner lite stödord på ett papper så går det nog bra.
Oftast kommer det va sig själv :) men jag själv är också grymt nervös men direkt dom svarar så blir det oftast att det kommer av sig själv och uppfödaren brukar vara duktig på att pladdra på haha :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad är det för ras du har fastnat för? Jag har själv en massa personer som ringer och frågar en massa. Och det är bara roligt. Samtalet kommer gå bra för dej. Senast var det ett par som kom över och tittade lite på en kommande valp. Även om man aldrig träffat personen i fråga så har man samma intresse och mål, så det är aldrig några problem.
Lycka till
#3 Jo det brukar ju va så :)
#4 Boxer är det jag ska skaffa :) Tack så mycket!