Tik som sprätter?
Vi känner ett par som har en tik av rasen dansk-svensk gårdshund, den är ca4 år tror jag. Dom tog den som omplacering och då kunde den inget, inte ens sitt.
När vi är ute med vår och deras hund så kissar deras alltid precis där våran har kissat, hon revirkissar väldigt mycket och hon sprätter ofta efter att hon kissat, precis som hanhundar gör.
Vad beror det här på? Dominans?
Skynda långsamt så går det fortare.
Min tik sprätter ibland när hon bajsat. Vet ej varför..
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.

Min tik gör så efter bajs och kiss. Hon kissar till och med på tre ben. Tik2 börjar ta efter tik1 och sprätter då och då.
Varför? Det har jag frågat länge men aldrig fått svar på
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
våran hane och ena tik sprätter också efter bajs och ibland efter kiss.
#2 våra tikar kissar också på tre ben, mormor och morfars hund med :P
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min foxterriertik sprätter inte, men hon lyfter alltid på benet när hon kissar. Kan inte svara vad det beror på faktiskt, men dominans kanske? Vad man nu menar med dominans…

min tik sprätter oftast efter sig, o lyfter på benet om det är andra hundar som tittar :S haha… Hon sprätter också mer om det är andra hundar i närheten, o tittar på dom medans hon sprätter… Vet inte varför..
Dem vill sprida sin lukt överallt, vilket jag tolkar lite som revirhävande och dominans. Men det beror nog på individen :D

Jo revirhävdande tänker jag också men tikar brukar väl inte hålla på med sånt eller?
Skynda långsamt så går det fortare.