Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 9567 ggr
[snorkan]
2

Harklar sig fortfarande..

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min tik har under lång tid harklat sig väldigt. Låter som hon försöker stöta upp nåt ungefär.. hon harklar tills hon hostar till och det verkar släppa för stunden.

Var till veterinären för detta i januari, och det visade sig att tonsillerna var rejält inflammerade. Hon fick då pencillin men det hjälpte inte alls. Tog ett återbesök där tonsillerna fortfarande var röda och fula och beslöt oss för att operera bort dem. De röntgade även lungorna men såg inget konstigt.

I mitten av februari opererades hon, och under några veckor efter det harklade hon fortfarande. Jag gav det lite tid och så småningom verkade det bli mycket bättre. Nu har det däremot kommit tillbaka igen! Flera ggr om dagen får hon harklings-attacker, och jag tycker så synd om henne..

Vad kan detta vara? Hon är vaccinerad mot kennelhosta, och noskvalster tror jag inte det är för när hon hade det lät det mer som kvarkningar i nosen, detta sitter ju i halsen..

Kan det vara så enkelt som att det fastnar hår/skräp/gräs osv som hon försöker stöta bort? Eller kan det vara nån form av allergi..?

nagithas
0

Är det en liten hund kan det vara trakean.

Noa-Nisse
0

Vill bara säga att bara för att hunden är vaccinerad mot kennelhosta så kan den ändå få det! det är inte ovanligt att det händer…

Medarbetare på Hundar.ifokus

rebz
0

För att vara på den säkra sidan så föreslår jag att du ringer veterinären på måndag för att höra vad dom säger :).

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

AnneN
0

Det kan även finnas risk att veterinären inte fick bort hela tonsillerna och då kan tonsiliten komma tillbaka.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lyan
1

Min förra hund höll på så och det visade sig att han hade problem med magen och pga det fick han till slut kronisk bronkit

[snorkan]
0

Hej och tack för svar!

#1, Nja, så liten är hon väl inte direkt..finsk lapphund på 20 kg.

Får ringa vet och kolla för säkerhetsskull..