Hjälp slemhosta!!
Behöver hjälp av någon som kan tänka sig veta vad det är med min hund. Hon började igår kväll under kvälls prominden att hosta väligt mycket. Jag stannade och hon hostade till som om att hon hostade upp något. Slutade sedan och vi gick hem. Sedan fortsatte hon att hosta rädtan av kvällen. Det var tora hostingar. Under natten fortsatt hon att hosta och nu även kom de ut slem. Vet upp och gav henne vatten som hon drack. Blev lite bätter då. Kan ni tänka er att veta varför hon hostar? Har funderat på kennelhosta. Men hon är även sträkt sig och gått korta prominader under en veckas tid i koppel utan att hälsa på nångn annan hund. Senat som hon mötte någon annan hund var en vecka sedan på agilitytävling. De kan ju ha komigt där och tagingt ett tag innan de bröt ut. Borde inte våra andra hundar ha fått någon syntom? En annan ide kan var genting stil. Hittade en död i vardagsrummet igår. Att hon har ätigt något är ganka osannolikt då hon var vart i koppel och under uppsikt i och med skadan. Försäkerhets skull har hon fått sparis. Ska ringa vet. Men vad tror ni att de kan vara?
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se

Efter sparisen har hon inte hosta något alls :) så antalien har hon lyckas att äta något dåligt :(
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min första tanke är kennelhosta?
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Nästan garanterat kennelhosta. Allt stämmer, inkllusive inkubationstiden, det brukar ta ca en vecka från smitta till utbrott. Gör ALLT för att undvika andra hundar, till och med ställen på promenaden där hunden har hostat upp slem kan smitta passerande hundar, det är extremt smittsamt!
Sedan väntar man minst 10 dagar efter sista hostning innan den får träffa andra hundar igen, den kan smitta efteråt med!
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
tänker också på kennelhosta
Håller med, låter som kennelhosta.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Har vart hos vet i trosdag. Hon är halsfluss och går på penselin. Ifrågade om han kunde skriva kennelhosta in instget för att få tillbaka pängar från tävlingar. men han kunde inte de, då det inte var de hon hade. Jag litar på min vet att han har gjort rätt.
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se