Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1879 ggr
Faxlin
0

Andra som vill träffas genom Hif men ...

som inte kan komma på stora träffen. :-)
Japp här har vi en egen tråd till det. ;-)

Jag bor ca 2,5 mil söder om Gävle i en byhåla som heter Älvkarleö. Vi har en fin camping här vid vattnet där man får ha hundar med sig. Vi har även stor äng bakom huset där man kan ställa upp husvagnar och tält om man vill det. Så plats finns. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tixy
0

Jag bor i Sollentuna, Stockholm, och vi får se vilken träff jag åker på - om jag inte tar båda! :)

Cerrolyn
0

Hade det inte varit så långt så hade jag gärna kommit.

**MVH Cerrolyn

Faxlin
0

#2: du kanske kan passa på att komma när vi träffas i Göteborg eller HC i sommar istället :-)

Audiatur et altera pars

Cerrolyn
0

Åsa - HC? träff i gbg? var?när?

**MVH Cerrolyn

Faxlin
0

Vi pratade i en av de andra trådarna att jag under sommaren kommer åka både till HC och till Göteborg. Så att vi kanske kan dra ihop mini träffar då liksom. Bara så fler kan träffas. Exakt när vet jag inte än. ;-)

Audiatur et altera pars

Cerrolyn
0

Låter kul. Men HC vad är det?

**MVH Cerrolyn

Lotta
0

Det där lät också som en rätt bra idè,faan Åsa det blir värre och värre. Jag skulle ju se till att det fanns plats här, jag får vä låna ut hund och katt i sånna fall. Men på något sett lär vi ju kunna ordna nått. Från början var det ju faktiskt en träff här i gävle vi pratade om men då var det ju så många som vela att vi skulle träffas i mitten någon stanns och visst jag tyckte också det lät som en bra idé (spelar ju liksom inte mig någon roll)

Men är du säker på att campingen tar imot hundar, har du kollat upp det och priser?

Faxlin
0

#7: Jag har inte kollat upp priser. Men ja, de tar hundar. Och ja illrar med och katter och allt annat trevligt. Många djurägare som bor där med sina djur i stugorna :-)

#6: HC= High Chapparral.

Audiatur et altera pars

Cerrolyn
0

#8 tänkte inte så långtGenerad

**MVH Cerrolyn

Faxlin
0

#9: Inte lätt för er här inne att veta. bara jag som hänger där varje år som blir så van vid att säga HC liksom :-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Undrar hur många som vill det istället, för nu ställer du säkert till huvudbry både här och där…hade du tänkt nå speciella datum eller är du bara ute och spånar? Och när åker ni iväg till HC?

Faxlin
0

#11: Inga speciella datum. Kan inte säga något förns jag vet när Kalle får semester så jag vet när vi far till HC. Där blir vi i två veckor i alla fall. Den ena helgen kommer vi ha iller.ifokus illerträff där. Sedan har vi ju i alla fall en mängd dagar kvar. ;-)
Så någon av de andra dagarna. Men först och främst måste jag få reda på Kalles semester i alla fall. Förhoppningsvis så får han svar i slutet på veckan som kommer. eller början på nästa.

Audiatur et altera pars

AnneN
0

Hade gärna kommit om jag kunnat, men det är tyvärr lite för långt för mej.. Om någon däremot kan ordna en träff i norrbotten så kommer jag absolut

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lotta
0

Ja men det låter ju fint….vi lär ju vänta på hur alla ställer sig till det här. Blir säkert mycket huvudbry skulle jag kunna tänka mig. Har du hört någon som har velat eller? Oskyldig

Faxlin
0

Men Lotta min vän. Jag syftade inte på att skapa huvudbry. Tanken var att ni ska ha eran träff på erat vandrarhem. men det finns de som inte röstade för just det förslaget för det var för långt. Mitt förslag till dom är då att ge några andra förslag neråt i landet och uppåt i landet så kanske vi kan träffas i alla fall. ;-)

Audiatur et altera pars

Alex
0

Jag är nog mer intresserad av det här då faktiskt måste jag nästan säga.. Om någon har ett rum att låna ut, då jag inte har nån husvagn och min hund troligtvis skulle få panik om han blev instängd i ett tält. :P

Fast det är ju ifall jag kan få skjuts upp då, annars får jag väl komma nån annan gång, eller utan vovve. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Cerrolyn
0

Det bästa med HC är att det ligger så nära för mig :D

**MVH Cerrolyn

Lotta
0

Jaa men som du sett på den tråden så kommer vi ju inte fram till något datum, och hur folk ska ta sig dit…blir liksom lite svårt när Tina sa att vi måste säga till i tid om stugorna eftersom vi blir många i sånna fall.

Ja här får jag plats med några, men jag måste få iväg mina djur innan, annars dör TigerDoris i hjärtattack och Skorpan också för den delen. Kanke inte så lyckat med flera hundar efter som det är parkett i nästan hela lägenheten (om dom spinner loss)

Faxlin
0

#18: Är alltid svårt att få folk att veta nu vad man gör i juli augusti. ;-)
Gäller nog att ha mer is i magen tror jag. hihi

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Ja jag tror det är tidigt jag också, men det är klart är det säger vi 15 personer med hundar så lär man nog vara ute i tid. Men det är svårt och det har jag sagt förut det är många yngre som inte har inkomster själva, och som så gärna vill. Hoppas det här blir en lösning för många =)

TinaH
0

hur har ni tänkt och lösa den biten om hundarna ska bo inne hos er om dem inte går ihop?

så vi ska inte träffas i norrköpin nu då??

jag skiter snart i viket…..

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Faxlin
0

#21:Jag startade en egen tråd om detta, för att inte blanda i den i Norrköpingsträffen. Jag kan inte åka till Norrköping, röstade aldrig på Norrköping. I omröstningen kom det fram att det inte var bara jag som röstat på annat förslag som inte kan ta sig till Norrköping. Nu ville de flesta ta Norrköping, och då kör ni på den träffen. Men det kan väl inte förhindra fler små träffar på andra ställen för andra som intek na fara iväg?
Varför finns det bara svart eller vitt för dig. Närm an kan ha en massa grå soner med liksom. det ena behöver inte utesluta det andra. Vissa kanske väljer att åka på flera olika, andra kan bara åka till Norrköping, och en tredje bara till HC, men strunt samma. Några får träffas i alla fall.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Ja jag har också sagt mig spelar det faktiskt ingen roll vare sig det blir Norrköping, Älvkarleö eller HC man får ha djur på alla ställena, och som ni vet så tar jag inte med mig Skorpan. Och det finns ju en Camping där Åsa bor också och där får man ha djur, så dom behöver inte sova hemma hos nån. Men det kan ju vara bra om det är nån som absolut inte kan åka och betala för stuga då löser det sig ju. Och fler kanske kan komma..ähh vad vet jag, att det alltid ska behöva strulas så hemskt. Enklare om vi kommer fram till en lösning som passar alla eller hur? eller åtminstonne fler =)

Faxlin
0

#23: Är många här inne, kommer aldrig finna en lösning som passar alla. Men har man många ställen kanske något passar någon. ;-)

Audiatur et altera pars

Cerrolyn
0

Finns bara 3 negativa saker med HC…

1. Dyrt inträde
2. Det finns skottberöda hundar
3. Väldigt mycket folk

**MVH Cerrolyn

AnneN
0

Vad är HC??

_**/Mvh Anne

Faxlin
0

Men nu menar jag inte att vi ska gå in på HC, utan vara där jag brukar campa. Det är en plats utanför den stora campingen. Där finns ett stort cirkustältstak uppsatt där det finns massor med bord och bänkar så man kan sitta under tak om det är dåligt väder. Det är stor gräsplan och nära till skogen. Så det känns mer lungt. Men klart har man en skotträdd hund bör man inte ta med den i alla fall.

Audiatur et altera pars

AnneN
0

Vet att brukshundsklubben i Piteå brukar hyra ut sitt område med stugor och sånt där man får ta med hundarna

_**/Mvh Anne

Faxlin
0

#28: Siuperbra. Det kanske vore en lämplig plats för er som bor mer norrut. På det här sätter kanske vi kan få ett nätverka av hif träffar runt om i Sverige. Skulle väl vara roligt om fler hundägare kan träffas genom denna sida irl. Tycker jag i alla fall.

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

ja nu ställer ni till huvudbry, om folk hänger på till göteborg så e ju d jätte nära mig.. hmm orkar inte läsa alla inläggen så ge mig en snabb uppdatering =)

Real
0

alla ska mötas på olika ställen och antagligen kommer inte vissa av dom bli av

Wikstr_m
0

Kommer någon upp till Kiruna och hämtar mig? Då är det självklart att jag hakar på!

Faxlin
0

Saken är den att den stora träffen i Norrköping, den har sjutton egna trådar. Så vi låter den hållas där och håller det andra här.
Inte alla kan åka till Norrköping. Jag är en av dem.
Mångah ar hojtat till om att de vill träffa mig så jag gav tre förslag på hur man kan träffa mig. Alltså tre andra träff möjligheter. den ena är hemma här, och här är jag ju oftast faktiskt. ;-)
Sedan har vi HC där blir jag åtminstone två veckor i sommar. Sedan vet jag att jag måste åka till sarae i Göteborg, och då kan man kanske träffas en sväng då med.

Sååå, nu är du uppdaterad Malin ;-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

taaack Åsa =D

ja jag vill träffa dig men d går ju liksom alltid o lösa, ja menar om du e i gbg under en helg kan man ju sticka upp dit en sväng, ta en kaffe o bara tjöta lite så man iaf fått träffas.. =)

Wikstr_m
0

ÅsaF Kom till Kiruna och hämta mig!!

Faxlin
0

#35: eru go eller? Det var inte nästgårds det inte. ;-)

Audiatur et altera pars

Wikstr_m
0

#36 Liiiiite kan du väl offra ? Oskyldig

Faxlin
0

#37: mm, det kanj ag. Men allvarligt, det där var inte liiite. ;-)
Till och med i norrländska mått mätt var det där lååångt. ;-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

haha ja d e ju en bit upp till kiruna.. =P

TinaH
0

några milimetrar från skåne!! *hihihihi*

Mvh TinaH

Alex
0

På min karta är det bara några decimeter…Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport

TinaH
0

Alex….det är fåelvägen det ,-))

Mvh TinaH

Alex
0

Jasså.. Var det så det var.. Men bara att köpa ett par vingar då?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

TinaH
0

"Man ska köpa vingar för pengaaarnaaa….å flyyyga uuut öööööver ääängaaaarnaaaaaa" *sjunger*

Mvh TinaH

Alex
0

Hahaha ^^ Så var det ja. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

TinaH
0

tänk om man skulle göra det som i låten, då hade man knnat träffat varje dag hihihihihi…

och jag som har en "fågel"-hund, han borde ju kunnaflyga han med……hihihihi

Mvh TinaH

lena1
0

Gråter och är både ledsen och avisGråter, för jag kan inte träffa någon av er i sommar, det är femte året i rad nu som jag inte kan följa med på semester och jag är så förbannat trött på det så jag kan spricka nästanLedsen.

Malin-A
0

stackare lena… e d ryggen som spökar eller?

lena1
0

Ja jämt och hela tidenLedsen, men jag är inte sämre än att jag kan önska alla er ett mycket trevligt möte med varandra för detOskyldigGlad

SaraC
0

Om det blir en träff i Gävle (eller liknande avstånd från mig) så kommer jag gärna om det passar in med datum osv! :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

yazper
0

Håller med Eros, blir det en träff runt Gävletrakterna kommer vi med Glad

Lotta
0

Och här trampas det runt i vanlig ordning ;)

Bonnie_lee
0

Jag kommer på en gävle träff!! kul att det finns så många gävleborgare här :)

Lotta
0

Åsa har du börjat ta in PM för hur många som är intresserade av en träff här? =)

Faxlin
0

#54: Nej jag ville inte traska in på Tinas Norrköpingsträff och sätta griller i huvudet på folk.

Audiatur et altera pars