Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1322 ggr
rahl
0

2hundar och 1katt - hur introducerar man dem?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min väns katt har aldrig sett hundar, en av mina hundar är en Tax så hon vill gärna jaga katter ute men också kaniner vars min egen frigående kanin är hennes bästa kompis att kela med.

Vi tänkte introducera de för varandra, men hur lyckas man?

rahl
0

putt

jollycox
0

Låt dom träffas i koppel ute och nosa på varandra. Sen kan ni låta dom hälsa inne, ha hunden i koppel. När ni sen släpper lös hunden så se till att katten har något ställe där den får vara ifred och låt inte hunden springa efter och jaga katten. Låt det ta några träffar innan ni släpper ihop dom. :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

rahl
0

Tack! Hmm det kan vara svårt med att vara ute då 1. katten är bara inne, 2. jag vet min Tax hon vill gärna jaga allt ute men inte inne, inne vet hon att det är familjemedlemmar

jollycox
0

Det har funkat för oss att våran ena som hatar katter ute träffade våran ena katt ute på baksidan, hon har sett han i bur inne och blir lite frustrerad när hon inte "får tag på" honom. Så jag tror nog det går bra för att ni är där också. Men katten är ju i sele eller är den inte van det?

rahl
0

nej den är inte ens van med sele, aldrig var ute och troligtvis kommer aldrig att vara ute :)

Mischa
0

Varför ska dom introduceras?

en hund kan vara lätt att styra, en katt är det lite värre med.

Jag skaffade en katt i vintras som inte bott med hund och hade en hund som inte levt med katt tidigare och först efter ett par månader kunde dom leva "avslappnat" runt varandra.

≧◔◡◔≦

jollycox
0

okej men har katten provat ha sele på sig? den kanske inte bryr sig så mycket. annars så var inne, en håller i katten och en i hunden och så låter dom lukta på varandra.

rahl
0

de har inte testat än först skulle tjejen vara kastrerad vilket hon är nu, sen ska de testa.

jag tänkte testa först med den enda hunden som är snällast och som enligt det jag vet var uppvuxen med katter. sen den andra, åtskillda från varandra