Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 859 ggr
Royalz
0

Sammanförning m.m

Jag är dagmatte åt en hanhund på 4år, har en egen kastrerad hane på 2år.

Dom har träffats 2 ggr innan idag så detta blir 3:e gången. Han ska vara här mellan 5-6 timmar dagligen.

När dom är ute tillsammans så hoppar dom och "kramas" och speciellt den äldre försöker rida på min.

Ska jag låta dom göra upp så dom vet vart dom har varandra eller ska jag gå in och bryta?

Inne är dom nu avdelade och det fungerar bra och båda ligger och sover.

Detta är som sagt försa dagen han är här.

Chilli10
0

Att de kamas är ingen fara, det är ju som lek.
Att den ena rider på den andra visar på dominans.

Min 10 månaders tik lekte med en 11årig dalmatinertik, dalmatinern försökte rida på Chilli, därefter ville inte Chilli leka mer, och gick iväg ist :P

Royalz
0

Gick en liten sväng och även då var den äldsta på och slickade min hund i rumpan och försökte rida på honom.

Men förhoppningsvis lugnar det sig? Det är ju bara första dagen och dagmatte hunden har ju bara varit här i 2 timmar.

Får hoppas det iaf.

Vattnadal
0

Kastrater luktar gott, och det är mycket vanligt att hanhundar blir kära i dem. Bryt dem, och låt inte hanen nosa i rumpan om det leder till att han börjar slicka och vill rida sen.

Att de rider på varandra är oftast sexuellt, men kan även vara överslagshandlingar eller rena mobbarfasoner. Ha hunden som vill rida i koppel ute, så att du lättare kan styra bort honom. Uppmuntra bra beteenden och försök att inte göra någon stor sak av ridandet. Putta ner honom och bjud in till en bättre lek, eller ännu hellre, avbryt med ett ljud och led in på bättre tankar redan när han tänker, och inte börjat agera än.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Royalz
0

Tänkte bara säga att det gick 100ggr bättre idag :)

Gick en prommenad och det gick hur bra som helst!

Chilli10
0

#4 Okej vad skönt att det lugnade ner sig :)