Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 833 ggr
Mahe
0

När katten är borta...

… dansar råttorna på bordet.

"Någon" har lyckats öppna kylen medan jag var i väg i dag… synd att allt det goda ligger längst upp i kylen.

Tungan ute

Någon som har tips på hur man "hund-säkrar" kylen?

lilldiezel
0

avskärma köket? :)

Starfall
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Du kan ju tex sätta en hasp på kylskåpsdörren, långt upp så att hunden inte når Glad

jollycox
0

beror lite på hur kylskåpet står, har du tex skafferi brevid så kan du låsa med kedja eller snöre eler nåt genom handtagen kanske? beror ju också på hur handtaget ser ut. det finns säkerhetskedjor som man ibland har på ålderdomshem, googla på säkerhetskejdor.
vi har fått låsa skafferiet för katterna men vi använder inte kedja.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Mahe
0

Avskärma köket vill jag helst inte göra eftersom vi har väggfasta mat- och vattenskålar till honom där.

En hasp… hmm… måste man inte typ skruva fast en sån? Svårt att skruva fast nåt på kylen ju.

Obestämd

Jag har en tvådelad kyl och han har bara lyckats öppna den understa dörren…

Mahe
0

#3 Bra tips! Tyvärr står kylen ytterst, alltså inget att fästa kedja/snöre i.

Obestämd

lilldiezel
0

finns möjligheten att avskärma området med kylen? Ex med kompostgaller så det blir som ett staket runt?

Då kan vovven vara i köket och ha tillgång till sin mat&vattenskål utan att kunna komma till kylen.

AnneN
0

Finns barnspärrar och liknande till sånt, tex så finns det kardborre som har självhäftande baksida som man kan sätta på kylskåpsdörren så hunden inte kan öppna.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Rumblebee
0

tror att en spärr vore det bästa att fästa dit. Har aldrig haft en hund som kunnat öppna dörrar, men däremot en katt för flera år sedan, och med honom så ställde vi en stol i vägen, inte det allra mest praktiska :P

Visserligen hade han och våran hund bra teamwork en gång när stolen glömde ställas för… Katten öppna dörren och hunden gottade en hel del på den råa, och hela, kyckligen som fanns i kylen :P

Mahe
0

#7 Det där med kardborre med självhäftande baksida måste jag kolla upp, det borde ju funka.

#8 Åh fy… Zorro hittade ju som tur var inget som föll honom i smaken.

Tungan ute