Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 851 ggr
LinaK
0

Öroninflammation?

Har märkt att under de senaste dagarna har Sigge min jack russell börjat skaka sig mycket (som dom gör när dom har badat/duschat) han skakar hela kroppen.

Sen så stryker han sig ofta mot kuddar och rullar runt i sängen/soffan. Visst så gör han ibland annars också men det är mer nu.
Tänker på öroninflammation eller någon svampinfektion eller liknande, men jag ser absolut ingenting i hans öron och någon konstig lukt känner jag heller inte. Dock kan ju inflammationen sitta längre in.

Han är nyligen trimmad (eller ja ca en vecka sedan), kan det vara det som kliar?

Fortsätter han så blir det givetvis veterinären.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är han hängig på något vis? För jag tycker det låter mer som att det kliar kanske är det så att han har fått hår det är itne så att du ser prickar kanske är det schampot om han badades innan? Men detta mer öroninfelkton lr svamp hmm ja det kan ju vara det oxå Obestämd hundar beter sig så olika många gg

[Empisen]
0

Tror det kan vara för att han är nytrimmad, morfars hundar gör likadant när dom är nytrimmade Glad

SaraC
0

Eros hade svamp i öronen utan att det varken syntes något i dem eller luktade något. Tyckte att han skakade på huvudet mer än vanligt men när jag inte såg/luktade mig till något i öronen avvaktade jag. Men så ryckte han till när jag skulle klappa honom på huvudet och då förstod jag att det måste vara något och det var det ju. Så nog kan det vara något utan att man ser.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar