Hundar iFokus

Hundar

Etikett: skaffa-hund
Läst 1313 ggr
alva-m-t
0

Månader gammal katt med valp?

Jag undrar om man skulle kunna skaffa en 4-5 månader gammal valp, men den skulle ändå komma överens med våran katt? Så att den kan vara ensam längre, eftersom att vi jobbar o går i skolan rätt mycket, men vi kan ta hand om valpen även från 8 v. ålder.

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

alva-m-t
0

Skrev fel, månader gammal VALP med kattSkäms

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

Tallullah
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Katt och hund är så olika så en katt kan inte räknas som en lämplig kompis till en hund. En katt kan inte ersätta människor och andra hundar.Dom är två helt olika arter med olika behov. Och en hundvalp ska inte vara ensam i många timmer under en dag. Det spelar ingen roll om det finnas en katt där. Och om din katt är vuxen och inte är van vid hundar vill du nog få problem.

Katter och hundar kan gärne bo ihop,jag har själv båda hunder och katter,men å introdusera en hundvalp før en vuxen katt går sällan som smurt. Men jag säger inte att det INTE går heller,men du får nog räkna med å jobba mycket med å vänja dom till varann.

jollycox
0

vi har skaffat tre hundar när vi haft en vuxen katt och det har gått hur bra som helst. hundarna har varit lite för på på katten men då får man säga åt. Nu har vi en fjärde valp och det går också bra med båda katterna.
däremot att skaffa kattunge när man redan har hund är svårare.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Ria74
0

Jag har skaffat valp till gammal katt och kattunge till vuxen hund och de har fungerat hur bra som helst.

Naturligtvis så får man hålla koll i början och aldrig lämna dom ensamma med varandra. Men för vår del har det gått väldigt enkelt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Tallullah
0

Det är säkert olika ärfarenheter med detta…men jag vet många har haft problem när dom ska introdusera hunden før den vuxna katten.

En vänn till mig tok hem en tikvalp på fyra månader till sin vuxna hankatt…och det resulterade i blødande hundnos och en tur till veterinären där dom sydde fyra styng. Så det är inte alla gånger det går bra tyvärr.

Karmatarerskanise
0

EN katt kan inte ersätta mänskligt sällskap, och en valp ska inte lämnas ensam. JObbar ni mycket och går i skolan så är det nog inte rätt tid för hund.